Google Shared Stuff
5 svar · 616 visningar · startad av eriks
vill du bara ha dina bokmärken syncade så är "google browser sync" pluginet till FX allt du behöver
Jag testade att sätta upp några länkar: http://www.google.com/s2/sharing/stuff?user=108109592758642132570
Tror du behöver ett Google-konto först, sen när du är inloggad lägger du in knappen Email / Share till dina bokmärken/favoriter. När du sen stöter på en sida du vill lägga till klickar du på det bokmärket, ett nytt fönster öppnas, fyll i lämplig beskrivning av vad du länkat till och klickar på Share. Efter det kan du titta på din sida med hjälp av länken som dyker upp.
Det blir liksom som ett personligt Buzz eller Digg som du kan länka till om du vill att dina vänner ska se vad du har tyckt varit intressant.
Ok tack för det MrN!
Jag har faktiskt inget emot att google kan mina surfvanor, men visst är det lite skrämmande vilken makt de får all information!
micke_nkpg skrev:
varför vill du låta google veta dina exakta surfvanor?
Det där är väl knappast huvudsyftet med tjänsten från någon av parterna? Det är som att fråga Varför vill du köra ihjäl folk? när någon använder en bil för att ta sig från punkt a till b. Visst, det kan användas till det men är knappast önskvärt eller troligt.