webForumDet fria alternativet

Hur fungerar comhem egentligen?

Bredband & telefoni

3 svar · 783 visningar · startad av Calevan

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Har precis flyttat och sitter nu med min pc (och vista) på ett comhem nät. Tecknade det igår och fick igång allt idag. Men nu undrar jag, man kunde teckna ett extra "säkerhetspaket" där anti-virus och brandvägg ingår. Sånt där är jag allmänt skeptisk till så jag ville inte ha det. Men då dök frågan upp, har jag ingen som helst brandvägg mot nätet nu? Har inte comhem något? Det låter ju farligt att inte lägga upp något med tanke på hur många människor som skulle sitta med massor av virus på sin dator. På sikt har jag tänkt att skaffa en hårdvarubrandvägg i min ända men än så länge har jag inget. Är jag korkad? borde jag ha något annat? mjukvarebrandvägg?

tackar!

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Vistas inbyggda brandvägg är helt ok, kombinera gärna det med clamwin antivirus så borde det inte var några problem. Annars finns det en bra HELT gratis brandvägg from Comodo. De gör även säkerhets certifikat (SSL)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Calevan skrev:

På sikt har jag tänkt att skaffa en hårdvarubrandvägg i min ända men än så länge har jag inget. Är jag korkad? borde jag ha något annat? mjukvarebrandvägg?

Ja, det är dumt att inte ha någon brandvägg.

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

ok, då låter jag det vara tills jag fått upp min egna brandvägg. danke.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)