webForumDet fria alternativet

Problem med Aleborg!

Webbhotell & domäner

13 svar · 878 visningar · startad av Hampan90

Medlem sedan feb. 2007137 inlägg
Frågan#1

Hej!
Håller på att utveckla en webplats åt en kund som är rättså okunnig på detta område, därför, efter en titt på detta forum, så rekomenderade jag webbhotellet Aleborg för att jag såg många bra komentarer om de, men har fått detta problem förklarat av hon:

----
Aleborg solution AB har dessvärre redan strulat innan jag ens fått webbhotellet registrerat.
När jag samtalat med supporten om att domännamnet är inbetalt den 18/7 från min bank, säger de att dom har haft strul med sin leverantör som registrerar inbetalningar.

När jag sedan ringer två dagar senare säger man att webbhotell beställningen kommer men att man har ont om folk då det är semester!!!

Har nu meddelat att senast ikväll måste jag ha all info för att kunna skicka till dig, då jag kommer vara borta från Lördag-onsdag (Skall till Italien, vilket vi snabbt beslutade i måndags)

Jag är nu tveksam om detta är rätt leverantör och om de håller måttet!?
Har inte koll heller hur de har det med likviditeten i bolaget….

Har du tips på andra leverantörer av webbhotell annars?
Domännamnet https://www.xxxxxxxxx.se har jag redan köpt och har kvitto på vilket de också vet men problemet är att Aleborg säger att webbhotellet ej går att registreras förrän domännamnet registrerats. Köper ej det snacket !!!!…….
----

Några tipps om hur vi skall agera?

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Aleborg, har nog haft ganska fullt upp. Då det har haft 1000 gratisabonnemang att göra i ordning.

Men enligt mitt tycke så är Aleborg (var i alla fall när jag var kund) ett av de mest seriösa bolagen.

Sedan finns det när det gäller "stora" bolag "Loopia", men det är inget som jag rekomenderar, även om det säkerligen är bättre mot många andra.

Jag har en bekant som använder sig av Ballou och han är nöjd. Men har själv ingen erfarenhet av dessa.

Men om jag skulle vara du så skulle jag ge Aleborg lite tid, det håller ju på att omarbetas till "Aleborg 2.0". För er som är kunder så får vi hoppas att det blir lika bra som det första "Aleborg 1.0" var.

Men som sagt, försök "stå ut".

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Är själv kund hos Aleborg och Axbyte, rekommenderar Axbyte av den anledningen att jag varit kund hos dom i +5 år.

Plus att dom tydligen igår fräschat upp företaget rätt rejält, https://www.axbyte.se - deras webbhotells-verksamhet gick tidigare under varumärket Wa-data.se - Googla efter detta företag, ett riktigt stabilt och störningsfritt gentemot kund.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Hampan90-> Fick information om detta först idag tyvärr. Har pratat med min personal och gett dem rätt instruktioner, självklart kan vi lägga upp ett konto innan domän är beställd och fungerande, vilket jag nu har gjort. Har även meddelat din/vår kund om detta och all information om kontot är nu skickad. Tyvärr hade ho från början enbart beställt domän och inget webbpaket, hade hon gjort en komplett beställning så hade allt gått per automatik.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Mitt byte till Aleborg (bytte förra helgen) är det bästa jag gjort för mina domäner. Supporten är ju suverän! Dessutom så rockar kontrollpanelen fett, där man kan konfigurera nästan allting själv. Ett år gratis - tack! Men jag betalar gladeligen fakturan nästa år. (y)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Gammalt fel!

Utdrag av mail till Supporten för över två månader sedan , så nytt fel är det knappast!

Hej på Er

Jag börjar faktiskt bli less på alla era fel i systemet:
Om jag går in på aleborg.se
Och vill beställa en .com domän så blir det fel!
Kolla detta:
http://aleborg.se/default.aspx?id=0.3.1

Klicka på beställ vid com domän

När tror ni att ni har tagit Er i kragen för att köra webbhotell?

Ett bra webbhotell är ett som har rätt instruktioner och mer än en person som kan svara bra på problem. Jag har sagt tidigare att jag hedrar Anders för hans personliga inställning, men det måste finnas mer bakom.
I och med detta kommer jag inte att klaga mer på Aleborg Solutions. Det finns andra lösningar. :OO

aleborg fel.bmp
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Lasp: Det där felet får inte jag. Det går utmärkt för mig att beställa en com-domän.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Samma här, inga problem att beställa en .com eller någon annan domän.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Och samma sak för mig, går bra. Inga felmeddelanden.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Har aldrig haft strul med Aleborg, om det varit något man undrat över eller som inte gått som man vill så har all personal gladeligen hjälpt till.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Inga problem att försöka beställa .com-domän här heller. Jag är grymt nöjd med Aleborg och har inget att gnälla på.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Lasp skrev:

Utdrag av mail till Supporten för över två månader sedan , så nytt fel är det knappast!

Hej på Er

Jag börjar faktiskt bli less på alla era fel i systemet:
Om jag går in på aleborg.se
Och vill beställa en .com domän så blir det fel!
Kolla detta:
http://aleborg.se/default.aspx?id=0.3.1

Klicka på beställ vid com domän

När tror ni att ni har tagit Er i kragen för att köra webbhotell?

Ett bra webbhotell är ett som har rätt instruktioner och mer än en person som kan svara bra på problem. Jag har sagt tidigare att jag hedrar Anders för hans personliga inställning, men det måste finnas mer bakom.
I och med detta kommer jag inte att klaga mer på Aleborg Solutions. Det finns andra lösningar. :OO

Du kan väl inte klaga på deras sida om din webbläsare inte klarar av att öppna en sida heller. Det vore ju som att klaga på hyresvärden om man tappar sina nycklar för att dörren inte är öppen.
Kolla inställningarna i din webbläsare så funkar det där som det skall.

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

SirPeter skrev:

Du kan väl inte klaga på deras sida om din webbläsare inte klarar av att öppna en sida heller. Det vore ju som att klaga på hyresvärden om man tappar sina nycklar för att dörren inte är öppen.
Kolla inställningarna i din webbläsare så funkar det där som det skall.

Det kan ju faktiskt vara servern som orsakar felet också. Men i och med att det inte verkar uppstå längre lär vi aldrig få veta vad som faktiskt var fel.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

jonnyz skrev:

Det kan ju faktiskt vara servern som orsakar felet också. Men i och med att det inte verkar uppstå längre lär vi aldrig få veta vad som faktiskt var fel.

Har använt funktionen flera gånger senaste månaderna och aldrig haft något problem, så var det problem måste det varit tillfälligt i så fall.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)