webForumDet fria alternativet

Webbhotell

Webbhotell & domäner

1 svar · 463 visningar · startad av kalaspuffar

Medlem sedan juli 20071 inlägg
Frågan#1

Sitter i beslutet att byta webbhotell till något billigare än UNI2. Vårat lilla företag gör mest business som en hobby verksamhet.

Har hittat några webbhotell som kan ge mig en liten plats för 1:- per månad eller 5:- per månad med databas, webbplats, epost m.m.

Mitt intresse är att se om det finns något webbhotell som erbjuder möjlighet att köra skript som är encodade med zend optimizer. Zend decodern är helt gratis men det är lite extra jobb för hotellet att köra install skriptet.

Någon som har någon koll på hotell med seriös verksamhet som kan tänka sig att ge kunden ett bra pris och möjlighet att köra detta.

Mina krav.

MySQL, PHP, Zend Optimizer, 200 MB plats, FTP access, 2 e-mail konton.

mvh

K

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Hos http://www.glidecom.se/ kan du köra en VPS och installera de du själv anser dig vilja ha. Till en kostnad på 79 kr/mån exkl.moms.

Sedan har de varit uppe till diskussion om dessa "billiga" lösningar som dels kanske inte är särskilt billiga för de tar avgifter som man ibland har svårt att se de kan uppkomma.

Jag använder Manufrog (http://www.manufrog.com) de har en faktisk kostnad på 100 kr/år.

Men den sidan jag använder där, är inget som har med något "företag" att göra, även om Manufrog inte har haft någon anmärkningsvärd downtime etc, så om jag skulle haft ett företag så skulle jag nog se till att betala ett större belopp, för då får man oftast mer för pengarna, även om de billigare alternativen räcker mer än väl för privatpersoner som sitter och grejar lite "för skoj skull".

Aleborg är ett företag som jag anser vara seriöst och bra priser, även om de inte riktigt går att jämföra med lågbudget företagen. Aleborg har även nu (om de fortfarande gäller?) att man kan testa ett år gratis. Aleborg har telefonsupport med mera, som oftast inte de lågbudget företagen använder sig av.

För mig så får du mycket pengar när du väljer Aleborg även om de är något dyrare om man jämför med B-one, Surftown och web10 mfl.

Om du söker i forumet på Aleborg, eller andra webbhotell, så får du många träffar om vad människor tycker om de olika webbhotellen.

Dock så är jag dålig insatt i om Aleborg tillhandahåller den extra tjänsten där du söker.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)