webForumDet fria alternativet

Har ni hört talas om Zazzle?

Webbhotell & domäner

6 svar · 3 523 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag har precis hittat en webshop i USA som heter zazzle.com. De har planschen jag söker och jag funderar på att göra en beställning. Men innan jag gör det vill jag försäkra mig om att det inte är något fuffensföretag eller liknande.

Nån som vet något om zazzle eller kan hjälpa mig hitta information om det? Eller nåt... allt uppskattas.

Och en sak till.

Jag beställer en plansch i storleken ~58x86cm och den totala summan kommer bli $31.93. Kan jag komma att åka på fler avgifter när den här anländer till Sverige? Tull, moms, skatt?

Tack på förhand. :)

Insåg precis att det handlar om att det är någon som förmodligen laddat upp en bild, med ufo-motivet som man sedan kan printa ut i olika storlekar. Undra hur bra det blir. :l

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

silfver skrev:

Undra hur bra det blir. :l

Klicka på knappen "Super View" under bilden och se. Kunde vara "en aning" mer skärpa ...... :)

Danne V skrev:

Klicka på knappen "Super View" under bilden och se. Kunde vara "en aning" mer skärpa ...... :)

Ja. Fan också, jag trodde jag äntligen hade hittat planschen. x(

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Jag skulle gissa på att de är seriösa då de listas på flickrs hemsida: http://www.flickr.com/do/more/

SimOnline skrev:

Jag skulle gissa på att de är seriösa då de listas på flickrs hemsida: http://www.flickr.com/do/more/

Tack, det kan vara bra att veta. Men efter att ha kollat på "super view" på deras hemsida så blir jag ytterst tveksam till kvalitén. Jag tror inte jag vågar, eller vill, beställa en plansch som jag inte sett innan. Blir tråkiga pengar att kasta bort i så fall...

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jo, fanken, glömde skriva att zazzle är helt seriösa. Dom är konkurrenter till bl.a. cafepress.com, spreadshirt.com, printmojo.com m.fl. och har samma affärsidé: Folk skapar konton, dvs "butiker", på deras sajt och laddar upp motiv som zazzle sedan trycker och skickar ut. Visste inte att dom tryckte posters på samma sätt...

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
159 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)