Min ligger på obelix och fungerar.
Har skickat ett mail till supporten men ännu inget svar så jag kollar här. Någon annan här på WF som har sin sida på Aleborgs server Obelix? Kan ni komma åt er sida?
Det kan inte jag :(
9 svar · 746 visningar · startad av Compusa
Har skickat ett mail till supporten men ännu inget svar så jag kollar här. Någon annan här på WF som har sin sida på Aleborgs server Obelix? Kan ni komma åt er sida?
Det kan inte jag :(
Min ligger på obelix och fungerar.
Skumt min sida fungerar fortfarande inte. Jag har inte heller fått något svar av Aleborgs support.
Anledningen att det inte funkar är DNS-problem. Varför problemet har upstått kan jag inte svara på så klart, men genom att lägga till följande rad i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts så kan du fixa sidan "lokalt" för dig och se att det inte är servern obelix' fel.
193.17.218.50 [url]www.gtaforum.se[/url] gtaforum.se
193.17.218.50 är alltså obelix' IP-adress.
Tack för svaret nitro2k01, nu är jag en kunskap rikare och visst fungerar det prima att göra så. :)
Nu är det bara att avakta tills dns-problemet är löst.
Betänk dock att du kanske själv måste göra något. T ex kanske obelix har bytt IP-adress så att du måste uppdatera DNS-entryt. (Det var bara en gissning, men mitt råd är att du kollar dina DNS-inställningar en extra runda utifall att det är något fel där)
Obelix har inte bytt IP.
Så fort "dns felet" är åtgärdat så bör man ta bort raden ur hosts filen, det kan bli svårt att felsöka om nu maskinen skulle byta ip-adress i framtiden och man glömer att ändra i hosts filen. :)
Japp har gjort det :)