webForumDet fria alternativet

Email design testing services

Webbutveckling

3 svar · 327 visningar · startad av phred

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg
Frågan#1

Hejsan, jag har hittat lite sk. "Email design testing services" runt om på internet.

Jag är alltså ute efter en tjänst där mina besökare kan kolla hur deras mail ser ut i olika klienter (med screenshot) innan dem skickar det. Vet ni något svenskt företag som erbjuder detta ? Om inte har ni erfarenheter från något företag som erbjuder detta ?

Jag har hittat en uppsjö av sk. webshots alltså samma sak för hemsidor men just för E-post så är det magrare.

Jag intresserad av all information ni besitter i detta område, det är inget fel om ni har information om hur man bygger en något liknande själv (jag vet att det är en fråga som "hur bygger man en bil") men ni förstår säkert vad jag menar, det kanske finns nåt open source projekt gömt nånstans på internet :)

Alla era erfarenheter är av intresse.

MVH

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Hmmm.... egentligen inte alls vad du frågar efter, men kanske kan vara till hjälp ändå:

Jag har en tutorial om html-mail här: http://proformica.com/bulkmail.shtml
Den uppdaterades en hel del i maj när jag verkligen testade i hotmail, gmail och andra webb-baserade mail program och jag hoppas den kan vara till hjälp. Åtminstone så man undviker de flesta blindskären och slipper sitta en halv dag o testa själv.

Den är gratis. :)

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

Hej, tack för ditt svar!

Dock var det inte något sådant jag är ute efter utan en tjänst där jag har ett färdigt html-mail och skickar det till en server(?) som skickar tillbaka screenshots på hur brevet ser ut i olika klienter webbaserade och standalone som tex. outlook. Det ska även gå att intregrera (stavning) i mitt befintliga system (dvs min hemsida.)

ja, hoppas det blev lite klarare.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag läste fel.

323 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
150 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
170 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)