webForumDet fria alternativet

Tips på bra e-handelssystem?

Webbutveckling

12 svar · 853 visningar · startad av Annakay

Medlem sedan sep. 2003143 inlägg
Frågan#1

Jag har en kund som i dagsläget använder sig av en osCommerce-butik. Dock så är det en del nackdelar som gör att vi vill byta till en annan lösning, bland annat att rabattkupong/presentkort-contriben (CCGV) inte funkar tillsammans med Samports kortbetalning.

Sidan har många besökare och det inkommer ca 500 ordrar/månad. Det finns ett par hundra produkter i sortimentet.

Vad vi är ute efter:

• Möjlighet till presentkort/rabattkuponger
  • Stöd för kortbetalning (Samport), faktura (Kreditor), förskottsbetalning, postförskott
  • Snabb och klarar många besökare
  • Helst möjlighet att kunna sätta ner priset på ett stort antal varor utan att behöva ändra pris på varje enskild vara
  • Möjlighet att ändra utseende
  • Gärna i ASP, men PHP går också
  • Lätt att administrera

Några förslag?

Ingen?

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Du kan ju kolla på Zen Cart som jag tycker verkar vara en mycket trevlig lösning:
http://www.zen-cart.com/

Vet ej om det uppfyller dina krav men det får du ta reda på själv ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

http://www.oscommerce.com/

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Pace skrev:

http://www.oscommerce.com/

Kanske läsa inlägget innan man svarar? :e

Haha, ja det är nog en bra idé. Jag ska nog sluta läsa nerifrån och upp, och sluta på sista meningen. :e Tack för påpekandet! :)

Kan ju passa på att fråga varför osCommerce inte faller i smaken?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Annakay skrev:

Jag har en kund som i dagsläget använder sig av en osCommerce-butik. Dock så är det en del nackdelar som gör att vi vill byta till en annan lösning, bland annat att rabattkupong/presentkort-contriben (CCGV) inte funkar tillsammans med Samports kortbetalning.

Pace skrev:

Forsätter mina påpekanden :e :e :e

Förlåt Annakay att jag trashar din tråd lite..

Inte min dag i dag... :r

Compusa skrev:

Du kan ju kolla på Zen Cart som jag tycker verkar vara en mycket trevlig lösning:
http://www.zen-cart.com/

Vet ej om det uppfyller dina krav men det får du ta reda på själv ;)

Ska kika... :)

Pace skrev:

;) Utöver det jag skrev ovan så blir jag så trött på att det ofta är svårt att installera contribs, man måste mickla med kod som redan micklats med vid tidigare installeringar.
Men jag skulle kunna tänka mig att ha kvar oscommerce om jag fick ordning på möjligheten att kunna betala med kort om man använder rabattkod eller presentkort. Samport verkar inte ha nåt intresse av att fixa modulen så det återstår väl bara att göra det själv... Om man får göra det? Men eftersom jag suger på PHP så kan jag inte göra det själv.

*suck* Virrig och villrådig är jag... :(

Medlem sedan juli 2001220 inlägg

Är samport den enda lösningen ni kan tänka er för kortbetalningar ?

Funken skrev:

Är samport den enda lösningen ni kan tänka er för kortbetalningar ?

Nä, men om man slapp byta så är det ju bra, tydligen har hon ett väldigt bra avtal med dem. Hade du något bra i åtanke?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Samport har bland dom bästa avtalen jag sett då jag kollat upp detta åt kunder.

Medlem sedan juli 2001220 inlägg

Har hon ett bra avtal så har jag nog inget bättre förslag. Beror ju lite på hennes volym på försäljningen också. Till de större internationella operatörerna finns det ju redan flera moduler för kortbetalningen.

Men som som sagt, har man redan inlösningsavtal med bank och bra avtal från samport är det kanske dumt att byta. Men ska hon ändå byta hela webbutiken, kan det ju kanske vara värt se över sina nuvarande avtal och se om hon inte kan få bättre priser hos någon annan leverantör som har bättre stöd hos oscommerce communityn. Det är ju en del jobb, men det är det ju att migrera hela butiken till en ny scriptlösning också.

Tycker dock det är konstigt att det inte går få fungera med presentkort pga av samport oscommerce modul. Måste kolla på det där vid tillfälle.

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)