Hejsan, jag har tänkt att skaffa mig en ny fräsch e-postadress i form av förnamn@efternamn.se och har därför reggat mitt efternamn som .se-domän genom Loopia :h
Jag köpte bara domänen hos Loopia och kan därför inte göra annat än att peka den hos dom.
Så nu undrar jag om det finns det någon gratis e-posttjänst dit man kan koppla sin domän och på så sätt skapa e-postadresser?
Just nu så har jag ju inget e-postkonto alls utan bara en domän.
Jag har läst lite om att Gmail erbjuder en tjänst för att koppla en egen domän dit.
Men jag fattar inte om man måste ha ett befintligt e-postkonto för domänen eller inte?! :q
Sen så har vi ju Microsoft som också verkar erbjuda något liknande på http://domains.live.com.
Men det står inte i klartext någonstans om man måste ha ett befintligt e-postkonto för sin domän...
Finns det någon tjänst för mig?
Eller är jag helt enkelt en girig person som inbillar mig att allting är gratis? :P
Det verkar som att Windows lösning är gratis om man skall tro det som sägs, det enda som verkar krävas är att du skapar ett konto hos dom och pekar om MX records så att mailtrafiken hamnar hos Windows Live Custom Domains.
Jamen, hyr 100 MB på ett budgethotell så är saken klar. Gmail bara registrerar vartenda mail du skriver och Gud allena vet hur dom kan tänkas använda informationen i frantiden....
Spook, jo ser man på, Windows Live Hotmail-tjänsten var faktiskt gratis. Jag lyckades få allting att fungera tillslut! :)
Deras nya gränssnitt är ju riktigt bra, helt klart i klass med Gmail.
Jamen, hyr 100 MB på ett budgethotell så är saken klar. Gmail bara registrerar vartenda mail du skriver och Gud allena vet hur dom kan tänkas använda informationen i frantiden....
Hur var det nu, när girigheten överträffar förståndet ? :)
Google själva gick ju tidigt ut med att dom just indexerade mailen, om den ståndpunkten är kvar vet jag dock inte.
Hm...Windows Live Hotmail fungerar ju sådär.
Den verkar ha problem att kommunicera med något eftersom jag ibland inte kan logga in :(
Gmail är bara för organisationer och företag, plus att det är en beta som man måste ansöka om och bli godkänd för.
Enklast är väl bara att parkera ditt domännamn hos någon här på wF. Sätt upp en brevlåda och ta POP3 till GMail direkt! Så gör jag på mitt efternamn.se
Google är väl inte alls bara för företag ? Och det är ju en öpen beta nu som vem som helst kan skaffa konto på. Man måste inte få en invite längre. Är ju iof inte 100 på det, men har för mig detta.
Jag kan hosta din domän och email. Vill du ha mailen på min server så lämnar jag inga garantier, men det fungerar nog minst lika bra som alla gratis alternativ. Eller så kan jag parkera den åt dig så du kan använda vilken emailtjänst som helst, tex gmail.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25