webForumDet fria alternativet

Behöver några test-mottagare av nyhetsbrev. Någon?

Webbhotell & domäner

23 svar · 745 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Jag har satt ihop en mall för ett nyhetsbrev (html - ingen ren textvariant alls). Funkar finemang på Mac i olika epostklienter, men jag skulle gärna vilja att folk på Win med Outlook, Thunderbird och alla andra klienter testar hur mailet ser ut.

Om du skulle ha lust att anmäla dej så skulle det vara jättebussigt. Det är bara att gå till http://tiddliboom.com/t-shirt-newsletter.php skriva in adressen, se till att det står "Subscribe" och klicka "Go".

Jag kör några tester ikväll och imorron. När du fått mailet (eller mailen) kan du väl kolla om det (de) ser ut som den här sidan: http://tiddliboom.com/newsletter-templates/

Vare sej mailet och sidan stämmer eller inte, så vore det bussigt om du sen kunde "rapportera" här i tråden och ange ditt OS och vilken epostklient du har (inklusive version) och eventuellt annat du tycker är viktigt (om du t.ex. har ett 56KB modem...).

När du inte vill vara med längre, så går du till samma sida (http://tiddliboom.com/t-shirt-newsletter.php), skriver in din adress men väljer "Unsubscribe" innan du klickar "Go".

Självklart kommer inte din adress att lämnas ut eller nåt sånt.

Tack på förhand för hjälpen!

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

There we go, använder Gmail för tillfället, men kan testa i både Office Outlook och Outlook Express om det skulle vara nödvändigt.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag har anmält mig, kör Outlook 2003 SP1.
Skriver mer när/om jag får e-post.

Oj, det gick snabbt! :) Tack ska ni ha (fler får givetvis gärna anmäla sig!)

Har just skickat första testet. Nu går jag o läser en saga för lilltjejen och återkommer om en halvtimme.

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Jag har anmält mig jag med, kör Thunderbird.
Meddelar sen när jag mottagit något! ;)

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Såhär ser det ut hos Gmail.

Untitled-2.jpgUntitled-3.jpg

Melea skrev:

Såhär ser det ut hos Gmail.

Tack!

Hmm...jag räknade med problem i webbaserad mail. Kom ju på att jag har Gmail själv. (DUH!). Så jag ska kolla om jag kan få till det lite bättre....

Brukar html-mail se lika taskiga ut i Gmail, eller är mitt extremt jävligt?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Självklart ställer man upp! Jag använder Lotus Notes på jobbet, så jag förväntar mig att det ser förjävligt ut (HTML-mail i Notes är oftast hemskt att se på nämligen).

mvh

Det verkar som om Google strippar mailet på det mesta och kodar om det på nåt mysko vis och skjuter sedan ut det i webbläsaren med hjälp av egen patenterad kod. För det är inte ens html längre, utan nåt server-side jox som man antagligen inte rår på (och det är väl Googles avsikt).

Så Gmail är tydligen inget att göra nåt åt....

När ni andra kollat, så posta resultatet. Ingen stress alls. Imorrn går lika bra.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Så här såg det ut hos mig. Allt ser kanon ut. Det enda som kan anmärkas på var att jag fick fem likadana mail... ;)
Just det, jag kör som sagt med Outlook 2003 Servicepack 1.

dump.gif
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

I Outlook 2003 ser det helt OK ut.
Ser lika bra ut i GMail Fast jag råkade klicka på första bildlänken och fick upp detta:
Don't talk to ugly people!
Är det personligt? ;-)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

I hotmail!

I Thunderbird såg det finfint ut!

Untitled-1.jpg

Poteta skrev:

Så här såg det ut hos mig. Allt ser kanon ut. Det enda som kan anmärkas på var att jag fick fem likadana mail... ;)
Just det, jag kör som sagt med Outlook 2003 Servicepack 1.

Hahaha... tack!
Gå hit http://tiddliboom.com/t-shirt-newsletter.php och avregistrera så lipper du fler.
Tack för hjälpen!

Fredde Mannen skrev:

I hotmail!

Ooops.
Har hotmail en möjlighet att ladda ner bifogade bilder? Eller är det där vad hotmailare kommer att se? :(

Lasp skrev:

I Outlook 2003 ser det helt OK ut.
Ser lika bra ut i GMail Fast jag råkade klicka på första bildlänken och fick upp detta:
Don't talk to ugly people!
Är det personligt? ;-)

Hehehe...
Tack skaruha!

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

OE - Ser ut som det ska!

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Efter man tryckt "Detta är inte skräp" och "Visa bilder" så visas det perfekt i Thunderbird här med. ;)

fiddler skrev:

OE - Ser ut som det ska!

Suveränt. Tack!

tillmar skrev:

Efter man tryckt "Detta är inte skräp" och "Visa bilder" så visas det perfekt i Thunderbird här med. ;)

tackar, tackar... (y)

Då kan vi betrakta testet som avslutat och ni kan avregistrera er (om ni nu inte vill ha nyhetsbrevet som vanlig prenumerant förstås :) ): http://tiddliboom.com/t-shirt-newsletter.php

Gmail och hotmail och alla andra webbaserade epostprogram får väl göra som dom vill med mitt fina mail...

Om någon skulle upptäcka något som ser mysko ut senare ändå, så hör gärna av er.

Tack alla för snabbt och bussigt hjälp! :birp (y)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)