Nja, gillade dem inte jättemycket, lite för invecklade och ostrukturerade = svårt att banta ner och anpassa. De funktioner jag är ute efter:
Ångra och gör om
Fet stil
Kursiv
Understruken
Överstruken
Indentering
Vänster-, mitten- och högerjustering
Infoga länk/e-postadress (inte som popup, hellre prompt)
Numrerad och onumrerad lista
Textfärg
Bakgrundsfärg
Rensa formatering
Typsnitt
Textstorlek
That's it! Ett krav är att aktuell formatering (där markören är placerad) markeras i verktygsspalten, så som de flesta WYSIWYG har. Designen har jag inga större krav på, bara den styrs via CSS och är lätt att ändra.
Om ingen har tips på ett färdigt WYSIWYG som kan passa mig kanske någon har lust att koda ett åt mig? Tajt tidsram men jag betalar givetvis.
Om du har tagit hem den och öppnat upp examples mappen, väljer example_advanced och kollar i källkoden så ser du följande:
tinyMCE.init({ [...]
})
Det är i den som du bestämmer vad som laddas in och hur det ska konfas. För att få allting som du vill ha, förutom att länk-grejen är en popup lägger du till följande:
Hahaha, freetextbox är den enda av dem två altenativen som inte är "free".
Man måste ju köpa vissa funktioner. Jag tror både tinyMCE och FCKeditor går att anpassa.
FreeTextBox is a free HTML editor for ASP.NET applications. The free version of FreeTextBox enables users to do basic HTML editing in a WYSIWYG environment with a look and feel similar to Microsoft Office products.
Visst måste man betala om man vill ha Pro delen av Freetextbox men det finns en version som faktiskt är "free". Eller hur ska man tolka denna text som är klippt från deras sida.
tinyMCE verkar schysst, förutom att det inte går att byta språk. Jag laddade hem språkpaketet sv och följde instruktionerna för installationen men inte blir det svenska... Titlarna är fortfarande på engelska och i style-menyn står det "$lang_theme_style_select"... Antar att jag gör ngt fel men vad??