webForumDet fria alternativet

Min sida har droppat på Google...

Marknadsföring

3 svar · 349 visningar · startad av anbj

Medlem sedan juli 2000231 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har under det senaste året haft min sida https://www.eventguiden.se på topp 10 när man googlar på "svensexa göteborg". Men sedan två veckor tillbaka lyckas jag inte hitta min sida ens på topp 100. Vad kan ha hänt som helt plötsligt gör att sidan inte dyker upp?

Söker jag på site:https://www.eventguiden.se får jag upp ett par träffar, så sidan är med i indexet.

Jag har inte ändrat något nämnvärt på siten de senaste två månader.

Alla tips på vad man kan göra mottages tacksamt. :-)

Medlem sedan mars 20041 505 inlägg

Hur länge har den varit försvunnen?
Är det inte så att Google sniffar runt och indexerar allting på nytt med jämna mellanrum?
Jag har själv en hemsida som ligger ganska bra till på vissa sökningar, men ibland så trillar den bort men är tillbaka igen efter någon dag.

Medlem sedan juli 2000231 inlägg

Den har varit "försvunnen" i ungefär två veckor. Sidan finns med i indexet, men verkar inte dyka upp när man söker på relevanta sökord längre.

Jag har också varit med om att en sida kan försvinna under ett par dagar, men aldrig såhär länge...

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Vid en snabb kontroll av din hemsida så kan jag inte hitta något som gör att du skulle bli berättigad en topp-placering på "svensexa göteborg". Det kanske är så att det kommit nya sidor som har bättre relevans, därför har google inte tagit med dig längre.

Och du har ändå 79 sidor med i googles index (bara att google tycker att de är ”snarlika”). Du får helt enkelt jobba med på sidan och försöka få andra hemsidor att länka till dig. Att skapa ”bättre” adresser till sidorna istället för att alla ligger på ”default.asp?tid” kan också hjälpa.

Men egentligen finns det ingen nytta för google att indexera din sida. Då allt du gör är att länkar till andra sidor. Det hade ju varit bättre om google kunde visa dessa länkar med en gång :) Du får därför se till att skapa ett mervärde på din sida. Skriv lite mer information angående de olika aktiviteterna och vad man bör tänka på. Så kommer google och även besökaren få ut mer av din sida.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)