Hela tiden får jag nya medlemmar i ett forum jag har. Alla har mycket konstiga ALIAS som jag kan tänka mig att ingen svensk som är intresserad av mitt forumet skulle använda.
Samtidigt ser jag att Microsoft kan vara inloggad med 5-8 olika IP adresser samtididigt. Något tips om vad det är som händer??
Jag läste en intressant notis att man på något Microsoft-lab experimenterat med att bygga upp en databas med foton på hundar och katter och sen använda dessa som verifieringsfunktion genom att be användaren att se på 5-6 foton och svara på om det är en katt eller hund på varje foto, tydligen är det omöjligt (eller åtminstone väldigt kostsamt/prestandakrävande) att skapa en tillräckligt intelligent bildalgoritm som kan avgöra om bilden föreställer det ena eller det andra. Kanske kan vara ett tips :) Eller i ditt fall kanske olika frimärken eller nått åt det hållet, om det är din frimärkssajt som det handlar om.
Mm, den där veriferingen såg aningen lätt ut. Man ska ju dock passa sig för att använda en allt för krånglig variant. Typ directadmin.com forum har jag svårt se vad jag ska skriva.