webForumDet fria alternativet

hjälp med One.com

Webbhotell & domäner

5 svar · 859 visningar · startad av warpgun

Medlem sedan mars 20072 inlägg
Frågan#1

hej!

oerfaren och dum som jag är, beställde jag webbhotell och domän hos one.com för några veckor sen (fri trafik lätt ju kanon), mitt syfte med webhotellet var att använda det som web-storage för min portfölj (grafik och film), gick väl bra i 2veckor, för 3dagar sen stängde one.com ner min domän o ftp.

mailade så klart o frågade varför, fick ett svar efter 32tim att jag var tvungen att tar bort alla mina flv filmer,helt oacceptabelt.

nu har jag beställt ett nytt webhotell hos hotellet.net med 30gb trafik/månad som borde räcka till min lilla privata verksamhet

nu till frågan till er.
är det någon som har erfarenhet av att säga upp abonnemanget hos one.com? jag skulle gärna vilja veta hur man gå till väga, man ska tydligen skicka in ett vanligt brev via posten och avsäga abonnemanget.Men vad ska man skriva konkret i brevet? (surfat runt i dag o läst skräckhistorier om one.com som slarvat bort brev o fax så folk få betalar ett år till).

tacksam för tips o svar.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

warpgun skrev:

hej!

oerfaren och dum som jag är, beställde jag webbhotell och domän hos one.com för några veckor sen (fri trafik lätt ju kanon), mitt syfte med webhotellet var att använda det som web-storage för min portfölj (grafik och film), gick väl bra i 2veckor, för 3dagar sen stängde one.com ner min domän o ftp.

mailade så klart o frågade varför, fick ett svar efter 32tim att jag var tvungen att tar bort alla mina flv filmer,helt oacceptabelt.

nu har beställt ett nytt webhotell hos hotellet.net med 30gb trafik/månad som borde räcka till min lilla privata verksamhet

nu till frågan till er.
är det någon som har erfarenhet av att säga upp abonnemanget hos one.com? jag skulle gärna vilja veta hur man gå till väga, man ska tydligen skicka in ett vanligt brev via posten och avsäga abonnemanget.Men vad ska man skriva konkret i brevet? (surfat runt i dag o läst skräckhistorier om one.com som slarvat bort brev o fax så folk få betalar ett år till).

tacksam för tips o svar.

Ett måste e ju iallafall att när man ska skicka sådana brev e att man skickar dom med REK då kan inte dom sedan komma och säga att dom tappat bort ditt brev...

Sen ska du väl skriva vilken domän det gäller och att du vill avsluta abonnemang, Sen vad du heter och adress, Kanske att telenummer.

Medlem sedan mars 20072 inlägg

Esen skrev:

Ett måste e ju iallafall att när man ska skicka sådana brev e att man skickar dom med REK då kan inte dom sedan komma och säga att dom tappat bort ditt brev...

Sen ska du väl skriva vilken domän det gäller och att du vill avsluta abonnemang, Sen vad du heter och adress, Kanske att telenummer.

låter rimligt, tack för svaret :)

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Kundnummer kan vara bra att skriva om du har ett sådant.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

En bra idé är ju att kolla deras villkor. Det är ju det första du ska göra:
http://www.one.com/static/terms/terms_sv.pdf
Kolla punkt 1.6 och särskilt det i fetstil. Försök ha överseende med den krattiga svenskan.

Medlem sedan mars 20071 inlägg

Jag körde också one innan. Riktigt jävla kassa, det finns inget värre än urusel support. Jag bytte till hotellet.net, där har jag 500mb och 10 gig trafik för 19 kronor i månaden (270 spänn för hela året och då får man en gratis domän också!). Hotellets support är snabb och bra. Man kan t.o.m. adda dom på msn och snacka med dom mitt i natten. Dom är dessutom billigare är One!! Kan köra Ruby On Rails också!

http://www.hotellet.net

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)