webForumDet fria alternativet

Web hostning frågor?!

Webbhotell & domäner

2 svar · 493 visningar · startad av zZzz

Medlem sedan feb. 200726 inlägg
Frågan#1

Hejsan.

Jag hoppas att jag skrevv i rätt topic.... om jag inte gör det så skulle vara tacksam om ni tipsa mig var ska man fråga om det.. Okej

Jag har ljust lärt mig om html/php och sån, så jag gjorde en sida och vill hosta den online men visste in vilken av de sidorna som man kan hosta hos är bra så ja tänkte mig den här om ni har tid och läsa genom skulle vara väldigt tacksam

Här sidan där jag har tänkt mig hosta hos

http://www.anhosting.com/all-inclusive-web-hosting.php

Jag hostar en sida som man kan typ lägga upp bilder eller video filer som youtube men på ett annat sätt..

Ni kan tipsa mig bättre om ni vet en

Tack igen för din tid…

Medlem sedan feb. 200287 inlägg

jag har mitt hos neno.se, de funkar klockrent för mina behov. Använde surftown.se först men blev kickad av ingen anledning alls från deras servrar, så de verkar kunna vara lite oseriösa emellanåt.

Medlem sedan juli 2001220 inlägg

Hej

Att betala runt 50 kr i månaden för den enorma bandbredd som webbhotellet du nämner erbjuder fungerar inte i praktiken. Det behöver inte betyda att de är dåliga, men du bör tänka dig för.

Risken är att du blir avstängd om du ens använder i närheten av den bandbredd du är lovad. Man kommer då skylla på att du använder för mycket cpukraft eller att du överbelastar servern på annat sätt.

Många webbhotell översäljer sina paket. De stora, kan göra så utan problem, då de kan stoppa in fler servar vid behov och redan har tillgång till bandbredden. Men skulle alla helt plöstligt få för sig använda vad de har rätt till skulle det inte fungera speciellt länge.

Men som sagt. Enkel matematik. Det finns ingen som kan erbjuda 250Gb bandbredd i månaden för 50-60 kr.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)