Hej! Jag har sedan några veckor tillbaka ett webbhotell hos One. Först efter att jag hade köpt hotellet läste jag om andras erfarenheter av One och B-one, men det var ju så dags då :)
Hur som helst, när jag laddar upp filer till servern, oavsett om jag gör det i explorer eller i valfritt program (exempelvis SmartFTP som jag använder) så går uppladdningen väldigt segt, tills att jag får ett felmeddelande - Transfer failed.
Någon som kan ge mig några ideér om vad problemet ligger i? Att installera ett CMS som exempelvis Joomla är omöjligt, det bryts långt innan uppladdningen har kommit halvvägs.
Du har inga routrar, brandväggar? Pröva koppla
förbi dem och se om det går mer stabilt.
Oftast påverkar dessa tyvärr negativt på
uppkopplingstabilitet och av någon anledning
FTP-överföringar. När vi prövar här så blir
det inga sådanna problem som du upplever.
Med vänlig hälsning / Best Regards
SUPPORTEN
Har avaktiverat Norton, kör inte med någon annan brandvägg, kör inte mot router utan direkt mot bredbandsmodem, Telia 8 mbit. Jag har skickat ett e-mail till One och hoppas på svar snart, men har någon här nån aning vad det kan bero på? :l
Jag antar att du prövat ladda filer till en annan server? Har du prövat på en annan lina eller på en annan dator? Fungerar det hos grannen eller hos vännen så kanske du kan utesluta ett fel hos One. :)
Nej, jag har varit sjuk de senaste dagarna så det har tyvärr inte varit aktuellt att köra från annan andress :) Men imorrn kommer jag få tillgång, ska passa på att testa då. Har aldrig haft problem förut med nätverket och hastigheter, så det kom lite oväntat.
Har ingen annan ftp att ladda upp till, men uppladdning till alla ex. bittorrent har flytit på i normala hastigheter, runt 300 kb/s sisådär när uppladdningen till min FTP har legat på ungefär två kb/s :S
Det kan inte vara det som är problemet då? :p att din uppladdning av dina torrenter tar all bandbredd och det är därför som det går segt att ladda upp till ftp:n.
Nja, just nu laddar jag bara upp i ungefär 20 kb/s på bitlord, men uppladdningen till ftp'n går lika segt ändå... Jag väntar ivrigt på svar från One och hoppas att det kan lösa problemen :)
Har du kollat om det blir någon skillnad om du kör passive resp active mode i ditt ftp program?
Ftp är mycket känsligt för höga latencys, så om du har dålig ping på mot one.com så kan det vara ett problem. Du kan enkelt pinga din domän för se vad du får för svarstider. Det behöver inte märkas för vanligt surfande, men vid ftp, ssh osv märker man det direkt.
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2