webForumDet fria alternativet

Drupal TinyMCE sajtflytt

Webbutveckling

1 svar · 368 visningar · startad av dynamic

Medlem sedan jan. 200784 inlägg
Frågan#1

Hej!
Man kanske borde införa ett forum för "publiceringsverktyg"? :)

Här kommer ett Drupalproblem. Har just laddat upp en lokalt utvecklad Drupalsajt (byggd via bluemarine) online, och jag har TinyMCE påkopplat. Men när jag laddat upp sajten, fungerar plötsligt inte bildvisningen. Inte ens när jag på nytt laddar upp bilder till undermappen till "files" (som är inställt i IMCE). Bilderna finns i mappen - det syns både via ftp och via uppladdningsfönstret i TinyMCE. Länkarna stämmer i html, t.o.m om jag tittar på "View Source", och det är likadant i IE och FF. Är det något som måste korrigeras vid sajtflytt som påverkar TinyMCE-modulen? x(
PS. Jag använder inte .htacess i rotmappen i nuläget. Hela paketet ligger i roten, inte i någon drupalmapp. Värden använder linux.

Medlem sedan jan. 200784 inlägg

Har hittat en tillfällig lösning. Problemet har troligen att göra med filen .htaccess i files-mappen. Denna skapas automatiskt av Drupal, troligen av imce-modulen. Den innehåller endast följande rader.

SetHandler Drupal_Security_Do_Not_Remove_See_SA_2006_006
Options None
Options +FollowSymLinks

När jag "kommentarmarkerar" de två nedre raderna så syns bilderna! Om någon vill förklar varför, så är det välkommet! (hittade ett tips på drupal.org)

2836 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
2703 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
2704 ms — ändringar (db)