"Vilket webhotell ska jag välja?" är väl en av de vanligaste frågorna här, men jag har läst en massa trådar och behöver ändå lite hjälp. Jag är redan nöjd kund med ett annat webhotell, men vill ha ett till som jag kan experimentera med. Jag vill inte betala 100 kr per månad, utan snarare max 50 kr. Frågan är då om det är lika bra att ta ett hotell typ one.com.
Jag vill kunna koppla flera domäner till olika mappar, kunna köra några MySQL-databaser, och det ska vara en Windows-server så jag kan använda mig av ASP. Vilket är då lämpligast och mest prisvärt för under 50 kr i månaden?
Bra förslag, men "tyvärr" är det där jag redan är kund. :OO
JX och Crystone verkar bra.
Kan jag koppla obegränsat med domäner till olika mappar på JX, eller går alla domäner till samma mapp?
Är det en elller obegränsat med MySQL-databaser?
Servage har ju varit väldigt på tapeten i den här delen av forumet på sistone. Kostar dock närmare 60,-/månad.
Du har troligen redan läst tråden, men för säkerhets skull ;).
JX har jag kontaktat om precis det som du skriver. Han som jag pratade med på supporten skrev då att man fick ha ett serversideskript som tog reda på vilken domän man "kom ifrån" och att man beroende på detta fick skicka besökaren till den sidan som hörde till respektive domän. Jag fattade det som att det gick bra att ha sidorna i olika mappar, bara att alla domäner måste peka mot en fil som sedan kan peka om och skicka vidare.
Servage har ju varit väldigt på tapeten i den här delen av forumet på sistone. Kostar dock närmare 60,-/månad.
Du har troligen redan läst tråden, men för säkerhets skull ;).
Servage är jättebra, dock är det ju Unix för hela slanten. Whad ville ha Windows för att kunna köra ASP.
JX har jag kontaktat om precis det som du skriver. Han som jag pratade med på supporten skrev då att man fick ha ett serversideskript som tog reda på vilken domän man "kom ifrån" och att man beroende på detta fick skicka besökaren till den sidan som hörde till respektive domän. Jag fattade det som att det gick bra att ha sidorna i olika mappar, bara att alla domäner måste peka mot en fil som sedan kan peka om och skicka vidare.
Alla domäner som läggs in på JX hamnar i egna mappar om man inte väljer att lägga till dom som ett alias till beifintlig sajt. Behövs inga extra grejjer eller så.
Finns inte heller någon gräns på antalet domäner, begränsningen sitter istället i utrymme och trafik som delas av alla domäner på kontot.
Det är bara en känsla jag har.
Jag har en sida där och vill låta den vara ensam.
Vill jag lägga en sida till där kan jag göra det utan att starta nytt konto.
Decibel skrev:
Alla domäner som läggs in på JX hamnar i egna mappar om man inte väljer att lägga till dom som ett alias till beifintlig sajt. Behövs inga extra grejjer eller så.
Finns inte heller någon gräns på antalet domäner, begränsningen sitter istället i utrymme och trafik som delas av alla domäner på kontot.
// Håkan Persson, JX
Okej, det var inte det svaret jag fick när jag kontaktade deras helpdesk, men då verkade det iofsejj som om de stod i valet och kvalet mellan att tillåta, eller inte. Nu har de uppenbarligen valt då, i rätt riktning.