webForumDet fria alternativet

Servage

Webbservrar

69 svar · 5 326 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Håller på att titta lite närmare på Servage som backuplösning för alla mina digitala foton.

Jag mailade dem för en liten stund sedan (och fick svar direkt!) och frågade ifall det var okay att bara använda deras system som backup och det var givetvis inget problem.

Jag har till och med fått ett mail från dem där de frågar varför jag inte slutfört min registrering av ordern. :p

I alla fall. Är det någon här som har erfarenhet av deras tjänst? Är den stabil? Bra support? Något fuffens? Så där spontant känns det lite väl bra för att vara sant...

Jag vill veta allt. :)

Mailade tillbaka på svaret jag fick tidigare i kväll och frågade dem om nerladdningsbegränsningar och det fanns inga såna. Och supporten är det ju helt klart inget fel på! Svarstider på nån minut så här sent på kvällen är riktigt bra!

Men jag behöver mer än support - jag behöver driftsäkra och stabila system också. Ett stabilt företag också för den delen. :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Jag funderar också på just servage för exakt samma anledning. Visserligen inte bara bilder som skas backupas men 250GB är en rätt lagom mängd utrymme :)

Hitta lite åsikter och det mesta verkar vara positivt.

Peeer skrev:

Jag funderar också på just servage för exakt samma anledning. Visserligen inte bara bilder som skas backupas men 250GB är en rätt lagom mängd utrymme :)

Hitta lite åsikter och det mesta verkar vara positivt.

Ifall du följer den här länken så får du 25 GB extra. :) Dvs. 275GB!
http://www.servage.net/?coupon=promo

Ska läsa igenom din länk där. Tackar. :)

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

Jag har haft konto med dem i några månader nu och är mycket nöjd.
Fick ett email en gång om att servern var nere ett kort tag p.g.a. en DOS attack, men har själv inte märkt någon nertid.
Får utmärkt uppkopplingshastighet, bättre än US baserade servrar. Tydligen så har de datacenters i EU för europeiska kunder.
Dessutom bra support och väldigt mycket bandbredd/diskplats för pengarna. (y)

Medlem sedan okt. 2004129 inlägg

Kollar på den här lösningen nu också.

Verkar ju smått otroligt och var tvungen att läsa igenom det flera gånger för att inse att det är inga konstigheter i det de skriver.

Verkar kanon för både lagring och ha hemsidor på.

2.91GB i datatrafik per timme för den kostnaden är ju löjligt billigt.. :e

Nu har jag också köpt ett konto på Servage. Fick 14 månader för 105 euro och 275GB utrymme. Fick dessutom en domän... Hoppas jag blir nöjd!

Och nu är min domän registrerad och jag kunde DIREKT börja ladda upp filer på servern. DET kallar jag grymt!

Japp jag är igång jag med.

Gick otroligt smidigt och snabbt.

Domänen är gratis så länge man stannar hos servage.net också. Ingår i priset man betalar.

Tog också betalning per år och fick 2 månader på köpet.

Uppladdningen var lite långsam men det kan ha varit mycket trafik just då.
Runt 80Kb/s kom jag upp i där.

Nerladdning på drygt 400Kb/s vilket är OK.

Skitnöjd just nu. Tackar så mycket för tipset :birp

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nu blir jag också sugen, verkar intressant. Skulle verkligen behöva backup online ja med.

Tengblad skrev:

Nu blir jag också sugen, verkar intressant. Skulle verkligen behöva backup online ja med.

Jag har använt deras tjänst i drygt ett dygn och är så här långt hur nöjd som helst.

De har en kontrollpanel där jag kan ändra precis allt! Jag kan skapa ftp-konton till vänner så att de kan ladda upp filer, jag kan enkelt skapa subdomäner (virtual hosts), jag kan välja ifall jag vill ha safe mod på eller av, anti-spam, skapa sql-databaser, cron-jobs, allt!

Jag är hittills hur nöjd som helst! Hoppas bara att de gör ständiga backupper på sin data. :p

Håller med föregående talare.

Har en Simracing Liga och det har varit ett jidder att hålla på med alla filer via Rapidshare och liknande.

Nu kan man ordna upp allt här och få det samlat på ett och samma ställe för medlemmar att ladda ner.

Och kontrollen man har över allt är underbart.

EDIT:

Men för tusan.. Såg att de precis sänkt priset till 6.32 Euro :l

Medlem sedan jan. 20071 inlägg

servage e ingen bra företag, du kan bara ha 75 gb brandbredd per dag, om du överstiger kommer dem stänga av din konto för en dag, tycker detta är för jävligt, eftersom dem har inte nämnt ett skit på deras FAQ

Medlem sedan maj 2005704 inlägg

@maidos
Hehe...då måste du ha förvirrat servage med någon annan host, för sålänge jag minns har det stått på seras FAQ att de har en begränsning på bandbredd och att kontot kan stängas av om man överskrider den.
http://www.servage.net/page/faq/#overage

What happens if I go over the bandwidth/transfer limit?
Should you go over your transfer limit (unlikely) we will take your site offline for the rest of that period (unless an agreement is made). We never charge heavy overage fees as many other hosting companies do - with Servage your costs are fixed!

Om du läser deras TOS så står det även att gränsen räknas per dag.

Tycker att 70 Gb/dag är mycket acceptabel gräns med tanke på priset, men om du vet en skapligt stabil och snabb host som erbjuder mer för 60kr i månaden är jag idel öra.

maidos skrev:

servage e ingen bra företag, du kan bara ha 75 gb brandbredd per dag, om du överstiger kommer dem stänga av din konto för en dag, tycker detta är för jävligt, eftersom dem har inte nämnt ett skit på deras FAQ

Kan man begära så mycket mer för den pengen? Det står ju ändå att det är 2100gb transfer i månaden.

Alamartimo skrev:

Men för tusan.. Såg att de precis sänkt priset till 6.32 Euro :l

Men istället så får man nu inte 2 månader på köpet. Jag har precis också beställt ett konto, bara att hoppas att det håller måttet :)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

angående bandbredden på deras sida:

Bandwidth and Disk Usage:
Customer agrees that bandwidth and disk usage shall not exceed the number of megabytes per month for the Services ordered by Customer on the Order Form and must be fairly distributed over the month. Customers are able to use 70 Gb daily totaling 2100 Gb in a normal 30 day month. A 28 day month provides 1960 Gb transfer and a 31 day month will allow a total of 2170 Gb transfer. Sites that consume over our daily limit on a regular basis period will be disabled and client must look into another Web hosting provider to accommodate those high bandwidth needs. Servage will monitor Customer's bandwidth and disk usage. Servage shall have the right to take corrective action if Customer's bandwidth or disk usage exceeds the Agreed Usage. Such corrective action may include the assessment of additional charges, disconnection or discontinuance of any and all Services, or termination of this Agreement, which actions may be taken is in Servage's sole and absolute discretion. If Servage takes any corrective action under this section, Customer shall not be entitled to a refund of any fees paid in advance prior to such action.

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

En liten enklare fråga från mig bara...

Förutom att man inte får fin internet-anslutning för sina filer (om man nu inte sätter upp en egen ftp-server), varför köper man inte istället en extern hårddisk för samma pris?

oskars skrev:

En liten enklare fråga från mig bara...

Förutom att man inte får fin internet-anslutning för sina filer (om man nu inte sätter upp en egen ftp-server), varför köper man inte istället en extern hårddisk för samma pris?

För att man inte vill ha backupen i samma hus som källdatan. Brinner din lägenhet ner så har du inte så stor nytta av att du hade en backup på din externa hårddisk (som säkerligen står på skrivbordet precis jämte datorn).

Givetvis litar man inte helt på en så billig tjänst, utan man har en egen backup också. Så det här är (i alla fall för mig) en backup på backupen.

colione > Hur mycket har du tjänat på din referer-länk? ;)

Koden: dk3c sänker priset till 4.80€/mån vid tecknande av 14mån.

672 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
538 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)