webForumDet fria alternativet

Anonym domänregistrering?

Webbhotell & domäner

9 svar · 924 visningar · startad av Ulrika U

Medlem sedan jan. 20071 inlägg
Frågan#1

Hej,

Som tjej är men mer benägen att råka ut för vad jag kallar "äckel". Vill slippa sådant så jag undrar om det finns någon sida, gärna svensk, där man kan registrera sin domän utan att behöva ange sina kontaktuppgifter och personnummer. Vill gärna slippa snuskiga telefonsamtal, brev etc.

Mvh Ulrika

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

De flesta webbhotell erbjuder anonymitetslösningar av ena eller andra slaget, ibland reggar dom domänet på sig själva istället för dig och ni har ett gemensamt kontrakt med ägandeförhållandena mellan er.

Ta ett snack med hotellet ifråga, eller presumtiva hotell om du inte funnit något än.

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Tror inte heller att det är speciellt svårt att få vara lite anonym vid domänregistreringar. Ange bara en e-postadress som är opersonlig!

Och välkommen som wF-medlem!! :-)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Varför skulle ett "äckel" kontakta en tjej som äger ett domännamn?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Gäller det .se domän så får la ingen annan än ägaren stå på det. NIC-SE "döljer" alla uppgifter utom för & efternamn.

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Tengblad skrev:

Gäller det .se domän så får la ingen annan än ägaren stå på det. NIC-SE "döljer" alla uppgifter utom för & efternamn.

Och dom lämnar heller inte ut dom om man ringer.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Ibland räcker det med att ha ett udda efternamn för att hitta resten (jag har samma fenomen), sen kan hemsidan vara på sådant sätt att personen ifråga går att lokalisera ändå med whoisinfon + uppgifter från hemsidan, så nog finns det fog för att även dölja namnet.

Medlem sedan nov. 2006129 inlägg

Mejla eller ring upp den leverantör du gillar med bra priser.
Dom är människor och kommer säkert förstå ditt dilemma!

Ps. riktigt skönt att det finns tjejer i detta ände också! :e

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

.se domäner blir det nog svårare med om du vill ha fullständig kontroll över domänen, för .com och mängder av dom andra finns det olika tjänster för att skydda den här informationen - jag vet att exempelvis Namecheap (som förövrigt har väldigt bra pris på domänregistreringar) har ett system för att dölja information om domännamnsinnehavaren som fungerar bra.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

vill du köpa ett grym webbhotell till kan du kasta ett öga på
https://www.servage.net/?coupon=promotional

När du reggar .com .net .info .biz kan du kryssa i rutan för en anonym registrering. Ett av de flexiblast webhotell jag provat, det är billigt, lätt att förstå allt och har en bra kontrollpanel.
Mycket bang for the buck.
Och förresten köper du webhotell får du gratis domännamn till, som de omregistrerar åt dig gratis varje år.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)