webForumDet fria alternativet

The Venice Project

Webbutveckling

134 svar · 6 144 visningar · startad av lilja · sida 4 av 7

Frågan, av lilja

Är det någon som har en inbjudan ledig Zennströms nya project? Vad jag förstår finns den en beta test ute och jag vill se vad det handlar om. Speciellt om man kan se på tv gratis?? Jag har knappast inte sett på TV sen i augusti eftersom jag inte köpte någon TV när jag kom till USA. Ska snart hem så jag vill inte köpa någon nu heller :P Snälla, en inbjudan någon om det finns? :)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Coccozz skrev:

Nya URLen är som följer:
http://www.joost.com/download/

hmm, de verkar ha lagt mycket i Flash vilket min webbläsare stoppar, testade i IE och fick då se lite mer.

kunde dock inte hittade någon avdelning för att bjuda in.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

fick fem nya tokens idag.. :) vet dock inte hur jag ska kunna använda dom, hittar ingen invite funktion på sidorna.. :s

Medlem sedan nov. 2002302 inlägg

stoffe-2k skrev:

fick fem nya tokens idag.. :) vet dock inte hur jag ska kunna använda dom, hittar ingen invite funktion på sidorna.. :s

Du måste ladda ner den nya klienten. Man kan skicka de inifrån den.

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

tar gärna en invite junk[a]phred.se
;)

oHLLe skrev:

Du måste ladda ner den nya klienten. Man kan skicka de inifrån den.

ok, tack om det e någon som vill ha skicka mig ett pm med e-post och namn

*fyra stycken kvar

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

... kan inte ens kolla på joost... måste vara någon inställning jag inte har gjort :D

voigtann1 skrev:

... kan inte ens kolla på joost... måste vara någon inställning jag inte har gjort :D

Har du uppdaterat till senaste betan?

jepp, och vad jag kan se så har jag de porta som behövs öppna...

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fungerra jättefint. Det här kan bli bra.
Nu vill vi ha 1000mb nät

laddade ner den senaste betan nu... fortfarande inget... får fel #112... vad det nu än är ;) ska kolla igenom brandväggen igen så att det inte är något där som spökar..

voigtann1 skrev:

laddade ner den senaste betan nu... fortfarande inget... får fel #112... vad det nu än är ;) ska kolla igenom brandväggen igen så att det inte är något där som spökar..

du är inte ensam heller..
http://www.joost.com/forums/search.html?q=error 112 skulle gissa att det är din brandvägg som stoppar..

har kollat min router nu med firewall inställningarna.. enligt den så skall jag ha alla de portar som dom säger(som jag har fattat) öppna... gissar att det kan vara något med Telia som gör att jag inte kan ha det?

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Hmm, lite besviken på Joost, det har ju fungerat bra tidigare. Nu efter jag installerat senaste versionen får jag bara ett felmeddelande som säger att det är något fel på nätverket. bifogar en skärmdump.

error.jpg
Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Verkar som att jag har haft tur då för hos mig fungerar det och jag har en sket gammal router med inbyggd brandvägg och har inte behövt göra något alls...

Har du testat öppna portar som Joost använder? Om dessa problem kommer fortsätta måste Joost-teamet lära sig beskriva för en data-analfabet hur man öppnar portar i diverse branväggar. Lycka till säger jag! ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Ngn som har invites kvar?

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Jo, fast jag kommer inte heller in nu. Fungerade efter att jag uppgraderade och har bara startat om datorn sen dess. Samma fel som The_Hulk

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Skicka gärna till joost @ nicro.se

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Tack, har fått en invite nu. :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

lilja skrev:

Jo, fast jag kommer inte heller in nu. Fungerade efter att jag uppgraderade och har bara startat om datorn sen dess. Samma fel som The_Hulk

Samma här, men det är inte bara vi enligt supportforumet. Troligen serverfel...

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Ny version ute som verkar ha löst problemet. Sitter på jobbet så jag kan inte testa dock...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)