Jag har problem med att upprätta en förbindelse med servern hos mitt webbhotell (socket error 10054).
Jag har nyligen haft en hårddiskkrasch - all data har räddats och överförts till en ny hårddisk men jag har varit tvungen att ominstallera programmet som jag gjort webbsidan med. Kan problemet bero på detta? Och vad kan jag göra åt det?
tacksam för svar.............................................................................
Det beror väl lite på hur din applikation kontaktar webbhotellet och vilket protokoll det gäller. Om detta är FTP, så testa att slå av "multiple connections".
Det beror väl lite på hur din applikation kontaktar webbhotellet och vilket protokoll det gäller. Om detta är FTP, så testa att slå av "multiple connections".
Jo, filerna laddas ner med programmets inbyggda ftp. Det har aldrig varit några problem tidigare - men som sagt, nu har jag satt in en ny hårddisk och installerat webbeditorprogrammet på nytt. Någon "multiple connection" finns inte vad jag kan se.
Jag vet ju inte vilken applikation du kör, så det blir svårt att svara. Det finns två alternativ, antingen stängs tjänsten ner på serversidan p.g.a något problem, eller så stänger tjänsten på serversidan ner anslutningen medvetet (t.ex. om den inte kan hantera många samtidiga anslutningar på det sätt många ftp-program kan använda sig av).
Kolla med webbhotellet imorgon om de haft problem, eller testa anslutningen med annat program.
289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e