Hytters skrev:
override!
Jag får uppfattningen att du tycker det är ok att skicka sexmail till barn så länge det inte är olagligt?
(hoppas dock att det bara är så att du skall dra det till det yttersta)
Nej, jag ifrågasätter bara varför trådskaparen skall ha reda på avsändarens identitet. Det är ni som säger att jag tycker att det är okej att skicka sexmail till barn. Jag har ingenstans sagt att jag tycker det är okej.
Jag får det bara bevisat att moralpaniken som den visar sig i den här tråden är farlig.
[sidospår]Det är en ganska intressant vinkel du använder när du tycker att jag tycker att "det är okej att skicka sexmail till barn så länge det inte är olagligt". Skall jag vara riktigt hemsk så kan jag väl dra till till att mord också är okej, så länge det inte är olagligt, men eftersom alla här inne kommer gå bananas då, så har jag ju givetvis inte den åsikten. ;) Nu är ju dock mord olagligt, som alla förhoppningsvis redan vet.
Inget brott har, enligt mig, begåtts förräns saken kan bevisas. Jag tycker också att det är hemskt, hemskt med vuxna människor som trakasserar barn och det kliar i mina fingrar efter ett basebollträ och ett besök också, men vad gör det för nytta?
Det kommer inte göra saken ogjord. Punkt. [/sidospår]
Om det kommer sexmail till barnen måste man väl göra något vare sig en åklagare anser
att brott kan styrkas eller ej?
Nej, det måste du inte. Du kan, men du måste inte. Och det är inte heller säkert att du får, lite beroende på vad det är man tänkt göra.
Jag håller självklart med om att man aldrig skall bilda ngn lynchmobb eller liknande men
jag tror att det kan vara lättare att skydda sina barn om man vet vem som skickar mailen!
Backa ett steg. Tror du att avsändarens ISP lämnar ut information om detta till dig bara för att du ber om det eller anmäler till abuse? Förhoppningsvis inte. Det måste gå genom polisen. Och det har det uppenbarligen redan gjort. Gör om, gör rätt.