Kanske ska detta ämne in i nåt annat forum. I så fall ber jag om ursäkt och att nån flyttar tråden.
Sedan ett par dagar "hackar" uppkopplingen. Det går trögt som f-n att ladda ner t.ex. en webbsida, uppemot en halvminut. Men så är det som om något plötsligt "släpper", och så rullar det på som vanligt med snabb nedladdning under någon eller några minuter. Så plötsligt så blir det trögt igen, och så "släpper" det några minuter, och så håller det på. Otroligt irriterande.
Jag sitter i Karlstad och har Glocalnets 8Mb/sec och en Netgear router. Har inte gjort något som skulle kunna orsaka detta. Försökte tidigare ikväll ringa Glocalnets support men hamnade på 55:e plats i kön så jag väntar med att ringa tills imorgon istället.
Men undrar om fler har samma problem, eller om felet kan vara på min sida och vad jag i så fall kan göra åt det?
Kanske ska detta ämne in i nåt annat forum. I så fall ber jag om ursäkt och att nån flyttar tråden.
Sedan ett par dagar "hackar" uppkopplingen. Det går trögt som f-n att ladda ner t.ex. en webbsida, uppemot en halvminut. Men så är det som om något plötsligt "släpper", och så rullar det på som vanligt med snabb nedladdning under någon eller några minuter. Så plötsligt så blir det trögt igen, och så "släpper" det några minuter, och så håller det på. Otroligt irriterande.
Jag sitter i Karlstad och har Glocalnets 8Mb/sec och en Netgear router. Har inte gjort något som skulle kunna orsaka detta. Försökte tidigare ikväll ringa Glocalnets support men hamnade på 55:e plats i kön så jag väntar med att ringa tills imorgon istället.
Men undrar om fler har samma problem, eller om felet kan vara på min sida och vad jag i så fall kan göra åt det?
Har det hållit på ett par dagar så borde dom ju ha fixat felet, så jag skulle tippa på att det är hos dig felet finns.
Det står inget på deras hemsida om driftstörningar i ditt område?
Tyvärr har jag varken glocalnet eller bor i Karlstad, så det är ju bara vad jag tror.
Hej, tack f svar.
Jodå, jag har testat. Men eftersom störningen är som den är, dvs inte konstant, så blir testresultaten fel (eller "rätt" hur man nu ser det). Jag får ju inte kontakt för att kunna testa alls när det är trögt. När det sedan lossnar, så funkar det ju som vanligt....
Har det hållit på ett par dagar så borde dom ju ha fixat felet, så jag skulle tippa på att det är hos dig felet finns.
Det står inget på deras hemsida om driftstörningar i ditt område?
Njaee...det har ju varit helg, och det kan ju t.ex. vara just min plugg i telestationen som krånglar, eller att dom överbelastar eller nåt...
Jag funderar faktiskt på om det kan vara deras DNS-servrar som är sega, eftersom det förefaller som om "trögheten" kommer när jag ska till en ny domän.
Jag fattar inte vad som eventuellt skulle kunna vara problemet hos mig.
Internet har varit lite småsegt för mig också ibland men det har börjat rulla på bra nu igen dom senaste dagarna. Bor utanför Karlstad och har Telia 24mbit.