Neteller är ju en betalningsvariant som används mycket inom poker, men det borde väl gå att ha till vanliga sidor också... Vet dock inte om jag kan rekomendera det.
Ta betalt online
24 svar · 1 998 visningar · startad av lilja · sida 2 av 2
Frågan, av lilja
Jag funderar på att bygga en e-handelslösning och själva programmeringen är inget problem. Men hur tar man betalt? Så vad finns det för olika betalningslösningar? Kort, Direktbetalning via bank, Telefon, SMS, Internetplånbok. Finns det någon mer intressant? Jag kan nöja mig med enbart kortbetalning även om direktbetalning också är mycket intressant. Tjänsten skall också vara en API så att besöka
Läs frågan i sin helhet →eriks skrev:
Neteller är ju en betalningsvariant som används mycket inom poker, men det borde väl gå att ha till vanliga sidor också... Vet dock inte om jag kan rekomendera det.
Det är en internetplånbok likt paynova. Vilken av de som är bäst jag ej, men jag är inte mycket för sånt.
Internplånböcker brukar nästan alltid innebär att extra steg i betalningen vilket gör att en del kunder tvekar. Payson är väl också en internetplånbok? Där kan kunden betala direkt med kort, bank eller bankgiro. En sådan lösning hade jag föredragit i sådana fall...
Jo, jag är inte så insatt i det så du har nog rätt.. Man kan ju dock ha Netteller Kreditkort och sånt, vet inte om det gör något skillnad i resonemanget.
eriks skrev:
Jo, jag är inte så insatt i det så du har nog rätt.. Man kan ju dock ha Netteller Kreditkort och sånt, vet inte om det gör något skillnad i resonemanget.
Om kunderna redan är medlem i netteller är det en helt annan sak. Då känner de sig kanske trygga i det systemet och vill använda netteller.
Vad gäller kreditkort så stödjer de flesta betalväxlar Visa, Mastercard och ibland något annat såsom American Express. Jag har dock aldrig sett Nettellers kort. Kanske i affären men inte på internet...
Sitter själv med en egenutvecklad webshop som behöver lite betalkortsfunktioner.
Någon som vet lite mer tekniskt hur man kopplar emot dessa (tex samport)? Webservice kanske?
Jag kör aspnet 2.0.
Orkar inte surfa till deras sajt samt vore kul att höra vad det kan finnas för erfarenheter
* ok jag testade ett konto hos Samport och körde en integration (hosted service), visade sig vara tämligen banalt, tog 20 minuter :-P verkar lovande