smtp.bredband.net verkar inte uppskatta att jag försöker maila en fil på endast 88 MB... Mail hänger sig varje gång jag försöker och när jag kollar i aktivitetsfönstret sker det hela tiden när den ska kontakta smtp.breband.net. Jag har inga som helst problem att maila vanliga filer och mindre dokument. Någon som vet vad det här kan bero på?
Inte nödvändigtvis. Det finns ju fler som erbjuder server för utgående mail, home.se bla gjorde det förr. Använder du outlook eller någon annan klient så kan du ju ställa in vilka servrar du vill.
Det är väl liknande tjänster. Fördelen med Dropsend är att du installerar ett program på din dator och drar filen till programmet. Sedan laddar det upp i bakgrunden. Nackdelen är att det är på engelska.
...jaså, tyckte det stod där att man inte behövde installera något om man bara ska skicka stora filer... det skulle jag känna vore en nackdel isf, inte alla som har lust att installera ett litet program bara för att ta emot en fil... kanske man kan övertala vissa i alla fall om det är bra :)
Alternativet är ju att man skickar via MSN, ICQ, IRQ eller så... eller Skype, det är rätt bra också... eventuellt RAR'a filen i mindre delar och skicka varje del i separat mail... men som sagt, mail är inte tänkt för stora filer, datan som skickas är inte särskilt optimerad för sådant.