Jag har anmält mig till Google Hosted Domains (Gmail till en egen domän - https://www.google.com/hosted) och fått instruktioner om att ändra mina "MX Records" enligt nedanstående instruktioner:
Procedures for changing MX records vary greatly from ISP to ISP. The instructions here are meant only as a general guide.
1. Login to your ISP using the username and password associated with your domain.
2. Navigate to an MX record maintenance page. MX records are special DNS (Domain Name Service) records, and are often located under sections titled "DNS Management," "Mail Server Configuration," or "Name Server Management." You may need to turn on advanced settings to allow editing of these MX records.
3. Delete any existing MX records before entering new MX records.
4. For each MX record, enter information according to the entries in the following table.
You may not be allowed to enter the priority values exactly as they appear in the table below; in that case, simply ensure that the server addresses are prioritized in the same order as they appear in the table. (i.e. The priority ranking [1, 3, 3, 5, 5, 5, 5] should work just as well as [1, 5, 5, 10, 10, 10, 10] so long as you keep the addresses in the right order.)
If you're asked to specify the type of each record you're adding, enter "MX".
MX records often require the specific format of DNS records, including a trailing dot (".") at the end of any full-qualified domain names (e.g. "server.example.com.")
Jag har min domän hos loopia och försökte göra detta, inställningarna hos Loopia ser nu ut som på bilden, men det funkar fortfarande inte. Enligt Google kan det ta upp till en dag innan ändringarna går i kraft, men nu var det 3-4 dagar sen jag ändrade.
Jag har anmält mig till Google Hosted Domains (Gmail till en egen domän - https://www.google.com/hosted) och fått instruktioner om att ändra mina "MX Records" enligt nedanstående instruktioner:
Jag har min domän hos loopia och försökte göra detta, inställningarna hos Loopia ser nu ut som på bilden, men det funkar fortfarande inte. Enligt Google kan det ta upp till en dag innan ändringarna går i kraft, men nu var det 3-4 dagar sen jag ändrade.
Någon som har något tips?
Det står direkt efter att du gjort ändringarna hos Google om de är rätt eller inte.
Problemet är att din domän är deligerad mot eHoster.se och inte mot Loopia (du har gett eHoster kontrollen över din DNS och loopia har ingen kontroll över dina domänpekningar längre).
Du måste göra inställningarna i din kontrollpanel hos eHoster i stället. Efter att du gjort det ska det nog fungera bättre!