webForumDet fria alternativet

Kan inte söka på Google!?

Webbhotell & domäner

8 svar · 1 106 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Jag har installerat google desktop och indexerat min hd. Nu när jag skall söka på google web så är sidan "död". Jag får upp första sidan google.se eller .com men när jag skriver in ett ord att söka på så står webbläsaren (senaste uppdaterade firefox) och bara laddar och laddar. Det kommer aldrig något resultat. Går jag till googledesktop söksidan funkar den att söka på (ligger lokalt ju) men försöker jag gå från den sidan till google web eller news eller något annat så händer inget. (vilket får mig att misstänka att google.com / .se bara ligger cachat i webbläsaren).

Vad göra?? (Ja, resten av "internet" fungerar, söka på yahooo eller whatever utan problem)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Om du nyligen uppdaterat firefox kanske du har en brandvägg som inte tillåter programmet att komma ut på internet eftersom checksumman på exefilen är "fel" jämfört med tidigare.

men internet fungerar utmärkt. Jag kan komma till alla sidor. Men inte google domänen, den är typ död.

Medlem sedan maj 200027 inlägg

Det är inte så att du har GoogleDesktop installerat? Om du har det, prova att avinstallera och se om det löser problemt!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

nordiz skrev:

Det är inte så att du har GoogleDesktop installerat? Om du har det, prova att avinstallera och se om det löser problemt!

mrblonde skrev:

Jag har installerat google desktop och indexerat min hd. Nu när jag skall söka på google web så är sidan "död".

Trådskaparens problem är att få det att fungera med Google Desktop installerat.

Som sagt, jag har nu avinstallerat google desktop och nu fungerar google.com domänen som vanligt igen.

Vilket program skall jag nu prova, tror jag testar yahoo desktop search, en vän säger den är bra.

Tänkte öppna upp den här tråden igen. Yahoos desktop var totalt värdelöst, indexerade inte tillräckligt bra och sökningen var väldigt förvirrande.

Provade nu att installera google desktop igen... och samma problem. När jag försöker söka på https://www.google.se eller .com står webbläsaren (FF eller IE) bara och tänker och tänker och tänker...

Avinstallerade Google Desktop, testar copernic sökmotorn ett tag, verkar rätt vettig. Saknar dock dubbel-ctrl som gav en sökruta i google desktop.. men får väl klara mig. :(

copernic var skräp den med. Buhuuu! Vill ha google deskop!

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)