webForumDet fria alternativet

sms

Webbutveckling

5 svar · 442 visningar · startad av bortglömd

Medlem sedan mars 200633 inlägg
Frågan#1

Hej!
Någon som vet något bra script eller så som man kan använda på sin egna hemsida för att låta besökarna skicka gratis sms?
Kollat lite på mosms efter något sånt script men de verkade inte ha det, de har bara ett script så att man får skicka ut det från deras sida men alltså inget som man kan väva in i sin egna sida som man kan med deras tjänster som live sms m.m.

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från ASP

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Du kan alltid koppla upp en telefon till servern och låta besökarna skicka via den.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Jodå, via mosms kan du ävne skicka ut sms. Kolla länken https://www.mosms.com/se/docs.php?visa=visakod&kod=send_text.as_&lang=vb när du är inloggad. Finns under HTTP-SMS-API > Kodexempel

Medlem sedan mars 200633 inlägg

oj, tack så mycket... där hade jag helt missat att kolla :)
Sen har jag en liten fråga till att ställa gällande detta... det går inte för besökarna att använda min gratis sms tjänst till att t.ex. köpa lajv på lunarstorm så att jag blir debiterad flera hundra tack vare det? såg att telefonnr var tvunget att stå i formatet 07.... när man kollar i koden så antar att det endast går att skicka sms till vanliga svenska mobiler då?

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Man kan inte skicka SMS till premiumtjänster från mosms.

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)