Har en sida med en hel del quicktime-filmer på som jag vill flytta från amerikanskt webbhotell till svenskt.
Lite information:
Vet inte hur många som tittar på filmerna men besökarantalet ligger på 100-300st per dag.
Använder asp-kod, behöver minst 1GB utrymme och trafik som räcker för att täcka så att i snitt 150st kan se filmerna om dagen utan bekymmer.
Sen till priset, betalar runt 50:-/mån för servern jag har så jag vill ha nåt som hamnar där omkring, har funderat på https://www.cliche.se men jag är lite osäker på hur pass bra dom är?
Hur stora är filmerna då?
Är det 300 MB/dag blir det cirka 9 GB på en månad, vilket inte är så farligt.
Om filmerna däremot är större kan det bli problem att få tillräckligt mycket trafik. Har du inga siffror på hur mycket trafik du drar per månad?
1 GB för 50 kr/mån kan nog vara lite svårt att hitta. Eventuellt är shellkonto.se något för dig.
kan du stå ut med att webbhotellet är nere några dagar varje år...
skulle crystone kunna vara ett alternativ. Men, som sagt, den har varit nere flera dygn i år. Fördelen med detta webbhotell är att du har mycket plats och får ha en ganska bra trafik till en ganska låg kostnad.
skulle crystone kunna vara ett alternativ. Men, som sagt, den har varit nere flera dygn i år. Fördelen med detta webbhotell är att du har mycket plats och får ha en ganska bra trafik till en ganska låg kostnad.
OT: Saknas inte det några ord innan "skulle"?? Jag förstår inte. Eller menar du att han ska ta crystone?