webForumDet fria alternativet

Erfarenhet av internetbutiken Zebra Media?

Webbhotell & domäner

4 svar · 428 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag sökte på pricerunner efter en produkt jag är intresserad av. Inklusive frakt är internetbutiken Zebra Media 1700 kronor billigare än den butik som kommer på andra plats. Andra butiker ligger ganska jämnt.

Någon som handlat av Zebra Media?

Edit: Självklart har jag kollat så priset på Pricerunner överensstämmer med butikens pris. Likaså är en sökning i ARNs register standard. :)

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Har köpt ett Nikon 50mm 1,8f, några filter och ett extra batteri från Zebra, sammanlagt någon hundralapp billigare än mitt andrahandsalternativ.
Fungerade fint, lite lång leveranstid, men det berodde på att objektivet var restnoterat när jag beställde det.

De var även ganska snabba på att svara när jag maila och frågade om leveranstiden för objektivet.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Tack Syd. Denna länk återger samma erfarenheter:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=649

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Jag köpte mitt Canon 70-200 F4 L USM från Zebra Media. Fick det förrra fredagen (14:e).

Jag har i stort sett bara läst bra saker om Zebra Media. Jag hamnade dock i en lite konstig situation som dom var bra på att lösa:

Kvällen den 3:e juli beställde jag objektivet. Den 11:e hade jag ett paket att hämta ut på posten. Under dagen så fick jag ett samtal från Zebra Media där dom frågade om jag hade hämtat ut mitt paket. Eftersom jag jobbar så skulle jag inte kunna göra det förrän vid femtiden på eftermiddagen. Dom berättade att det fanns en viss möjlighet att jag hade fått fel objektiv skickat till mig. Jag bad dem ringa mig vid femtiden så skulle jag ha plockat ut paketet och kollat om det stämde.

När jag plockade ut paketet så hade jag fått ett 70-200 F2.8 L USM istället. Dvs. dubbelt så dyrt som det jag beställt (här började jag drömma om att Zebra Media skulle glömma bort mig och objektivet ;) .) Zebra Media ringde aldrig vid femtiden utan det blev inte förrän dagen efter vid tretiden som dom slog en pling. Då var mitt objektiv på väg tillbaka till Zebra från killen som skulle ha objektivet jag hade fått. Zebra skickar adresslappar till mig som jag får på torsdagen och skickar iväg det till objektivets rätta adress. Och på fredagen har jag mitt objektiv plus ett sensorrengöringskit som plåster på såren.

Kontentan är att dom verkligen skötte det snyggt och smidigt. Jag behövde ta mig till min lokala ICA-handlare två ggr. extra men jag kan behöva frisk luft ibland. ;)

Och för dom som undrar så; Ja, jag provsköt 2.8 objektivet. :P Det som direkt slog mig var hur tungt det är (1.3 kg). Då är mitt F4 mycket trevligare att bära omkring på. Och har man råd med ett 2.8 för 12k så kan man lika gärna lägga till 6k till för att få IS (1.7 kg.)

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Instämmer med tidigare att Zebra media är bra att ha och köra med har köpt lite olika msåsaker där till kameran och förskottsbetalat utan problem.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)