webForumDet fria alternativet

Reklambanner..

Marknadsföring

3 svar · 337 visningar · startad av SlewME

Medlem sedan jan. 20069 inlägg
Frågan#1

Tjena.
Jag planerar att betala pengar till stora sidor för att visa min reklambanner för ett community som jag satsar på. Så min fråga är följande;
Hur effektivt är en banner egentligen?

Det beror ju givetvis på hur bannern är, men om det är en lockande banner? Folk pratar om hur många visningar man får hit och dit, men det är ganska ointressant, vill veta hur många klick!

Vi pratar sidor så som blocket osv.

Det känns onödigt att lägga ut stora pengar på marknadsföring som inte ger något.

Tack på förhand.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Beror väll på var den ligger, ex. en banner om spel gör ingen nytta på en saijt som inte handlar om spel.

Så det gäller att bestämma sig var man vill annonsera för att nå potentiella köpare.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

GunnarD skrev:

Beror väll på var den ligger, ex. en banner om spel gör ingen nytta på en saijt som inte handlar om spel.

Så det gäller att bestämma sig var man vill annonsera för att nå potentiella köpare.

Precis vad jag skulle komma till. Annonsera på sidor som kan tänkas ha samma målgrupp som din egen. Lås dig inte vid klick. Satsa på att etsa fast ditt varumärke i många människors medvetande. De är kanske inte sugna på din community just nu, men kanske i morgon eller om en vecka. Animerade banners ger mindre respons än stilrena statiska.

Eyetracking kan hjälpa dig på vägen, läs mer här:
http://poynterextra.org/eyetrack2004/advertising.htm

Medlem sedan jan. 20069 inlägg

Tackar för svaren hittills. Det kan nog stämma det du säger, att bygga upp "varumärke". Ska även kolla på sidan som du tipsade om, det kommer att vara till användning.

GunnarD,
Det har du helt rätt i, får kolla upp lite stora sidor med den målgrupp jag söker.

Jag jobbar på detta "projekt" mer eller mindre heltid nu och det vore kul att få fart på sidan, det är otroligt svårt att få det utan att lägga ut pengar. Det vore i så fall om man har bra kontakter.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)