webForumDet fria alternativet

Website templates?

Webbutveckling

7 svar · 532 visningar · startad av brother

Medlem sedan juli 20067 inlägg
Frågan#1

Jag skall dra igång ett företag och är i behov utav en hemsida. Undrar nu ifall någon har använt sig utav färdiga templates? Hur anpassningsbara dessa är? Är det en bra lösning på problemet, eller skall man satsa på att en webbyrå meckar ihop efter mina önskemål?

/Johan

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Det hänger lite på hur seriös du vill verka. Att du skulle hitta ett template som verkligen passar ditt företag känns ganska omöjligt. Samtidigt kan du anlita en byrå som har noll koll på vad dem gör.

Vad är egentligen målet med sidan? Vill du locka köpare genom den eller vill du bara att folk ska kunna kolla upp öppettider?

Allt bygger på en bra community tjänst. En betalningstjänst, faktura,kreditkort, alt. sms betalning. Fler tjänster som skall ingå, söktjänst (mot medlemsprofil/innehåll på sidan) Forum (om inte detta medföljer community) Annonslösning. Dessa tjänster är viktigast, sedan kanske det finns alternativa lösningar som fungerar näst intill likvärdigt och som är kostnadsbesparande?

se tidigare tråd: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1210685#post1210685

/Johan

Helt otroligt att ingen vet något om templates...

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Inte så otroligt, eftersom de som frekventerar detta forum oftast vill skapa egen design. Jag har bara träffat en person som utnyttjat en färdig template och det var mycket jobb att få det att fungera. Jag tror dock att det varierar väldigt mycket, beroende på vem som skapat mallen.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Å andra sidan är ju templates oftast bara en grafisk produkt.
Betalsystem och sånt ingår ju inte.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Använd dig av Joomla kanske?

Tack för att ni tar Er tid!

Ifall jag nu väljer template, så hade jag tänkt bygga in tjänsterna i den om det nu funkar?

Fredde Mannen skrev:

Använd dig av Joomla kanske?

Nice bild fredde! (y)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)