Jag har en teliamail som jag använt flera år men har nu bytat internetleverantör till TDC, kan jag på något sätt använda den mailadressen ändå?
Adressen jag har är kopplad till ett modemabbonemang jag har så den kan jag behålla men jag verkar inte kunna skicka mail eftersom TDC nog har stängt port 25 eller nåt. Det går i allafall inte att skicka med telias smtp-server och inte heller TDCs. Hur ska jag gör egentligen?
du ska använda TDCs relay server.
annars så får du kontakta TDC och fråga om din användar uppgifter för authentisering("Stavas?").
Så använderdu deras vanliga SMTP.
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är xxxxxxxx@hotmail.com. Ämne 'hej', Konto: 'm1.451.telia.com', Server: 'nw-smtp.songnetworks.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '554 <xxxxxxxx@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 554, Felnummer: 0x800CCC79
Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är xxxxxxxx@hotmail.com. Ämne 'hej', Konto: 'm1.451.telia.com', Server: 'nw-smtp.songnetworks.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '554 <xxxxxxxx@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 554, Felnummer: 0x800CCC79
det säger att den inte godkände då måste du använda med den SMTP autentication eller vad det heter.
skriva in användar namn och lösen.
annars ska du använda en annan SMTP som är en relaay SMTP.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e