Jag har haft Surftown sedan tre år. Har just nu tre konton där och har aldrig stött på några problem. Nu är jag iof absolut ingen duktig kodsnickare men man får en databas och om man vill ha fler kostar det en slant i månaden. (Vet inte hur mycket.) Kontrollpanel och sån´t där finns också, jag vet bara inte hur man använder dem... :r
Telefonsupport tror jag inte att de har men jag har mailat några gånger och fått svar senast nästa dag, oftast svarar de samma dag. Ibland på danska och ibland på svenska vilket får mig att tro att de är danska.
På deras forum har det klagats en del på att de kör med "Safemode on", vilket en del påstår bara är bra. Jag har själv ingen aning mer än att vissa script inte funkar, så för mig är det mindre bra.
Nåväl, detta är högst subjektiva åsikter, för mig är de billiga och bra, vilket gör mig till en mycket nöjd kund. :)
Billigt, stabilt, svenskt webbhotell!!?
31 svar · 2 026 visningar · startad av Guldstrand · sida 2 av 2
Frågan, av Guldstrand
Skapade nyligen ett webbkonto (privat-unix) på Loopia.se, och blev totalt blåst. Först så vill de ha 678.13 (inkl. startavgift) för själva kontot, sen måste man köpa till mysql som kostar 500:-/per databas. (Det fanns INGEN databas alls när jag tecknade kontot, och det fanns heller ingen information om detta när jag tecknade kontot.) Så nu funderar jag starkt på att avsluta mitt webbkonto på Loo
Läs frågan i sin helhet →Aleborg eller Levonline är mina tips. :)
Okkido skrev:
neno.se, jx.se och aleborg.se är alla rekommenderade av mig. Att välja något annat bolag i Sverige verkar inget smart drag.
Huh? Sök wF på Aleborg en gång skall du få se något som borde rekommenderas (men ingen gör det eftersom det rekommenderats så många ggr så de allra flesta redan vet hur bra erfarenheter alla har).
intesa skrev:
Ber om ursäkt om jag kidnappat din tråd, men jag fick intrycket av att du också ville ta reda på lite mer om uppstickare som Neno.
Ska ta mina frågor via PM eller motsvarande i fortsättningen.
Det är ok. :h
Ja, jag ville veta alla för -och nackdelar kring olika webbhotell.
K@llen skrev:
Aleborg eller Levonline är mina tips. :)
Levonline känns lite dyra i nuläget när man behöver mycket utrymme.
Men tack för tipset. (y)
Coccozz skrev:
Huh? Sök wF på Aleborg en gång skall du få se något som borde rekommenderas (men ingen gör det eftersom det rekommenderats så många ggr så de allra flesta redan vet hur bra erfarenheter alla har).
va?
Guldstrand skrev:
Några för -och/eller nackdelar med Surftown eller Crystone?
Erfarenhet?
Har själv Surftown till ett hotell o vandrarhem som jag sköter om.Och det har fungerat perfekt i dom 2år som vi haft detta.Har också ett företag på B-one som har fungerat i de 3år vi funnits där.Samt att båda dessa har ett utrymme på 500MB. :stud
intesa skrev:
Jag tycker det hela känns lite oseriöst måste jag säja. Ser ut som att deras servrar hostas av hostingbolaget.se - ett företag som kör med google adsense annonser på sin sida!
Har även fått intrycket av att neno sköts som en sidoverksamhet, någon som kan bekräfta eller dementera?
Missuppfattningarna haglar.
Hostingbolaget.se är har inget alls med Neno.se att göra utan Neno är som sagt en del av Senska hostingbolaget AB.
Hostingbolaget.se är en privat sida som inte sysslar med komersiell webbhosting av något slag utan är en gratis webbhosting för utvecklare främst för medlemmarna på http://www.aspsidan.se
Då tillbaka till ämnet.
Neno är ett mycket utmärkt val av webbhotell på den svenska marknaden.
vi på aspsidan.se har tidigare och då under ganska lång tid haft vår verksamhet på Neno "fd Gate9".
Numera flyttat verksamheten till JX.se
Vad det rör supporten på Neno så är dem väldigt välkända för mycket snabba svar även utanför kontorstid.
Dem har stabila och ordentliga maskiner med kapacitet.
Dem är även kända för att gå utanför vad "Support" gäller då många webbhotell inte alltid hjälper till på den support man som kund kan tycka självklar men det gör alltså neno.se
Har som sagt haft med neno att göra under flera år och det finns inte en enda dålig sak att säga.
Neno.se - JX.se är enligt mig de 2 främsta webbhotellen i Sverige just nu.
Men alla kan inte tycka lika.
Tomas70 skrev:
Neno är ett mycket utmärkt val av webbhotell på den svenska marknaden.
Vad det rör supporten på Neno så är dem väldigt välkända för mycket snabba svar även utanför kontorstid.
Dem har stabila och ordentliga maskiner med kapacitet.Dem är även kända för att gå utanför vad "Support" gäller då många webbhotell inte alltid hjälper till på den support man som kund kan tycka självklar men det gör alltså neno.se
Kan inte göra annat än att hålla med till 110%.
Neno har en kanonbra och snabb support. (y)
Även deras priser är avsevärt billiga om man tänker på de tjänster/utrymme man får etc.
Ja, med andra ord. Jag beslöt mig äntligen för att teckna ett webbkonto hos Neno.
Så "syftet" med denna tråd är därför fullbordat.
:birp
Vill även tacka alla som har tipsat och gett information om olika webbhotell i denna tråd, men jag kommer troligtvis att stanna hos Neno.
Tomas70 skrev:
vi på aspsidan.se har tidigare och då under ganska lång tid haft vår verksamhet på Neno "fd Gate9".
Numera flyttat verksamheten till JX.se
Får man fråga varför ni har flyttat till JX.se?
Guldstrand skrev:
Får man fråga varför ni har flyttat till JX.se?
Aspsidan och vår övriga verksamhet sponsrades av neno fd "gate9" på shared hosting och vi gick över till JX.se då vi fick ett erbjudande som inte gick att tacka nej till vilket innebar att framförallt aspsidan.se vilar på egen server numera.
Jag har bytt från Loopia till https://www.jx.se. JX är mycket bra tycker jag. Snabb support och snabba servrar!
Okkido skrev:
neno.se, jx.se och aleborg.se är alla rekommenderade av mig. Att välja något annat bolag i Sverige verkar inget smart drag.
Jodå! Det finns det.
Har själv använt mig av https://www.sajthotellet.com sedan hösten 2003 för siten https://www.aktivhund.se (och lite andra mindre siter). Aktivhund.se är #2 bland hundsiterna i Sverige, har 2 - 3k besökare per dag, 30k pageviews/dag ....
Jonny och hans "grabbar" har skött det exemplariskt vad gäller stabilitet, prestanda, support. Kan tillägga. Mycket snabb support.
De är inte billigast, ej heller dyrast.
Finns andra mer etablerade hostingfirmor som sa rätt upp och ned att den siten vill de inte hosta då det inte är en site mot deras målgrupp. Man kan undra "vilka" som är ett "hostingbolags" målgrupp? Det bolaget är lokaliserat i Västerås, men tror att de ägs av norrmän idag :D ...
Nej, ett säker val är sajthotellet.
cya,
/PatrikB