webForumDet fria alternativet

Pop3 Mal via Home.se

Webbhotell & domäner

5 svar · 746 visningar · startad av mayday

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Frågan#1

Nån som vet vad dom sysslar med?
Dom slår ihop med Spray o enfter det nu så funkar inte POP3 hanteringen

Nån som vet lösningen hur man ska få igång det om man e gammal home.se användare.

fins ingen vättig info på sidan heller

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Får man fråga varför folk fortfarande är kvar hos home.se? Tycker tjänsten sög redan för 5 år sen. Varför inte bara köra med gmail som är en bra mycket bättre tjänst.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Tengblad skrev:

Får man fråga varför folk fortfarande är kvar hos home.se? Tycker tjänsten sög redan för 5 år sen. Varför inte bara köra med gmail som är en bra mycket bättre tjänst.

Instämmer, jag kör numera allt via gmail och det är väldigt smidigt om man använder flera olika datorer och har ett flertal olika mail-konton. (y)

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Största nackdelen med övergången som jag ser det är ju att inte IMAP fungerar längre. Det var ju åtminstone en av anledningarna att jag skaffade home.se.

mayday: Jag hade samma problem. Det visade sig att det berodde på att det inte längre går att använda det användarnamn man fick hos home.se. Om du ändrar till din e-postadress som användarnamn istället borde det fungera igen.

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Min POP3 funkar på home-mailen och har gjort ett bra tag nu faktiskt.

Såg i deras inställningar/hjälpavsnitt att pop3.spray.se är nya pop3-adressen, pröva att byta?
Dock funkar båda adresserna för min del, nyss provat.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Tengblad skrev:

Har den adressen registrerad lite överallt där det inte går o ändra därav
Kör Med gmail som primär

dho: Spank u .. får se om de funkar

Najs funkar perfa nu

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)