Jag har Loopia med webhotell, epost, webbmail, och har en egen domän.
Jag använder i själva verket bara webbmailen och mitt domännamn, så jag är ute efter en smidig och billigare lösning, där jag kan använda min .SE domän och hantera min epost.
Någon som kan tipsa om ett bra alternativ?
Jag vill inte ha nån hemsida alltså, utan bara en webbmail och behålla min nuvarande mailadress. Betalar c:a 1000:- per år idag.
Jag känner inte till någon som erbjuder e-post om domänen inte också är registrerad via det företaget. Till exempel ingår alltid 10 e-postadresser hos de som köper domäner hos oss, oavsett om domänen används i övrigt.
Säg gärna till om du hittar någon som erbjuder detta, skulle vara intressant att kolla närmre på.
Edit: Oj, jag trodde du menade gratistjänst. Vill du betala för det borde det väl gå med ett billigt webbpaketpaket hos ett webbhotell. Jag tror det går på ett ut om du köper enbart mailtjänst eller ett där det också ingår webbutrymme faktiskt :)
Tack för tipsen!
Hittade inget på live.com om att det gick med en egen domän. Annars hade det ju varit perfekt med något liknande gmail med stor lagringskapacitet och ett snabbladdat gränssnitt.
annars är ett alternativ.
att i DNS göra en mail redir. till vilken webmail som helst.
sen kan du ju ändå konfa outlook så det skickar med din .se adress.
så t.ex. Gmail.
ok vill du ha ett sånt så kan jag eller säkert många andra skicka en invite till dig.
annars är ett alternativ.
att i DNS göra en mail redir. till vilken webmail som helst.
sen kan du ju ändå konfa outlook så det skickar med din .se adress.
så t.ex. Gmail.
ok vill du ha ett sånt så kan jag eller säkert många andra skicka en invite till dig.
Jag har mina domäner hos loopia och gör genom gmail och vidare till thunderbird. Fungerar hur smidigt som helst. Gmail har stöd för att ställa in så det ser ut som man ksickar från enn annan adress om man vill.
Jag har mina domäner hos loopia och gör genom gmail och vidare till thunderbird. Fungerar hur smidigt som helst. Gmail har stöd för att ställa in så det ser ut som man ksickar från enn annan adress om man vill.
Jo, men grejen är att jag inte vill betala 1000:-/år bara för att kunna maila.
Jag har ingen användning för själva webbhotellet längre. Vill bara behålla domännamnet och få tillgång till en bra webmail.
Hos loopia finns det inget alternativ, om man inte är intresserad av webhotell.
Hos t.ex http://www.jx.se/ fanns detta.