webForumDet fria alternativet

riktigt billigt webhotell med pythonstöd?

Webbutveckling

2 svar · 355 visningar · startad av sybariten

Medlem sedan apr. 200619 inlägg
Frågan#1

Ja, finns det?
Letar efter nån cheap-ass lösning just nu. Grejen är att många verkar erbjuda CGI, men jag är inte säker på att alla dessa har stöd för python-CGI. Loopia gör det t.ex. De har t.om mysql-modulen till python, vilket är väldigt bra.

Den billigaste lösningen jag har hittat verkar vara Scorpiondata.
Jag tror iaf att de har pythonstöd, man får vissa indikationer om det på deras sida.
Då får man pröjsa 360 kr per år, men detta är utan domän.
Skall skaffa en .net domän, funderar då på att vara riktigt snål och ta den nån annan stans, exvis Loopia (runt 69 kronor per år).

Missar jag nåt på detta vis? tänker främst på om det blir så att man inte får några epostadresser om man köper en domän från ett externt företag.

Medlem sedan apr. 200619 inlägg

bump :)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

I de allra flesta fall spelar det ingen roll var du registrerar domänen. Har läst lite underliga påstående om Loopias domäner, men jag antar att det beror på att användarna inte riktigt förstått hur det fungerar.

Om webbhotellet får domänen att fungera så bör de få e-posten att fungera med domänen också - om inte så byt webbhotell :)

Shellkonto.se känns som ett bättre alternativ - osäker på pythonstöd; men jag tror att Anders brukar fixa det mesta.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)