Detta ställer ju ett antal frågor....
1. VEM skall ange om medlemmen betalt avgiften ?
2. VEM skall ange vilken typ av medlemskap personen har ?
3. Ligger inte detta i fel forum ?? :moose
4 svar · 661 visningar · startad av SimOnline
Är det någon här som vet om, och kanske t.o.m. har erfarenhet från någon form av medlemsregistreringstjänst eller -script? För föreningar och dylikt alltså.
Jag har alltså en förening där jag vill att man ska kunna registrera sig som medlem via internet och då hamna in någon form av databas. Där ska man helst kunna se om medlem betalt årsavgiften, vilken typ av medlemskap den har etc. Finns det möjlighet till gruppmedlemskap (familjemedlemskap t.ex.) är detta ett stort plus.
Hoppas ni förstår vad jag är ute efter :)
/red. Gärna gratis, eller iaf billigt.
Detta ställer ju ett antal frågor....
1. VEM skall ange om medlemmen betalt avgiften ?
2. VEM skall ange vilken typ av medlemskap personen har ?
3. Ligger inte detta i fel forum ?? :moose
Liksom Spook tycker jag att frågor dyker upp:
* VEM ska kunna se om medlemmen är med, typen av medlemsskap mm?
* VILKA personuppgifter ska lagras?
* Du lär behöva tillstånd av Datainspektionen. Är du medveten om det?
Det kanske är fel forum? Vad jag söker är något i stil med detta från Hogia, men kanske webbaserat? Och gärna lite billigare.
SimOnline skrev:
Är det någon här som vet om, och kanske t.o.m. har erfarenhet från någon form av medlemsregistreringstjänst eller -script? För föreningar och dylikt alltså.
Jag har alltså en förening där jag vill att man ska kunna registrera sig som medlem via internet och då hamna in någon form av databas. Där ska man helst kunna se om medlem betalt årsavgiften, vilken typ av medlemskap den har etc. Finns det möjlighet till gruppmedlemskap (familjemedlemskap t.ex.) är detta ett stort plus.
Hoppas ni förstår vad jag är ute efter :)
/red. Gärna gratis, eller iaf billigt.
Du kan ju kolla detta för 450kr :birp
http://gpcdata.se/medlemsregister.html