Vi har just nu en tillfällig störning en av våra MS SQL-servrar.
Personal är på väg till serverhallen.
Snart löst säkert...
23 svar · 1 154 visningar · startad av skarbratt
Någon som har info om hur det går för aleborg, deras webbplats och mail har varit nere lite väl länge nu.
Vi har just nu en tillfällig störning en av våra MS SQL-servrar.
Personal är på väg till serverhallen.
Snart löst säkert...
Mmm, ståt så sedan kl8 i morse....
Enligt säkra källor så jobbar de stenhårt på att lösa problemet.
Det är ju Aleborg vi snackar om! :)
//Anders
Synd att man inte får ågon status uppdatering dock. Vad har vi för tidsperspektiv?
Hoppas dom fixar det snabbt, behöver mailservrarna just nu.
Är det bara windowsmailen? eller rättare sagt simpsonsservern?
Ja det verkar bara vara en server som är nere.
Mmm, e nog ala windowsservrar, min nemo webmail funkar inte.
hurra jag fick min mail nu
skarbratt skrev:
Mmm, e nog ala windowsservrar, min nemo webmail funkar inte.
Simpson och nemo är på samma webbserver.
Nu i efterklock som man är skulle jag flyttat över även mailen till PeterPan.
Väntar själv på min manil, kommer till webmailsidan, men kan ej logga in.
Kommer åt några av mina mailkonton men det verkar som om en del mailkontont inte finns kvar.
Ett konto där jag bytt lösen för 3 veckor sedan hade det gamla lösenordet istället.
Har haft samma uppgifter sedan start, funkar ändå inte, någon som varit i kontakt med dem?
Från hemsidan:
Vi har för närvarande ett problem med en databasserver denna servern innehåller information
om konton för en av våra mailservrar, samt vissa andra tjänster som dnsadmin bland annat.
Vi håller på med återställning av databaser.
Ingen mail tappas då vi har mailbackupserver för mailsystemen.
Mvh Teknikerna
Vi har en hårddiskkrash på vår SQL-server(där samtliga mailkonton sparas), vi håller på att återbygga raiden just nu(har varit här sen 8 i morse). Så förhoppningsvis så ska det vara klart snart.
Vi gjorde en återställning av mailservern mot en annan SQL-server men tydligen så finns det en bugg i programvaran som gör att den inte gör backup på mailkonton från SQL-servern utan den hade bara sparat de konton som fanns i filsystemet(evigheter sen vi använde detta). Allt kommer att vara återställt till det normala så fort vi fått upp SQL-servern igen, tyvärr är det ingen snabb process att återbygga raiden.
Då funkar mailen, verkar dock inte ha kommit några mail, undra när de uppdateras????
Ingen info på hemsidan.
Jag har fått normalt med mail iaf..
Okay, själv saknas alla mail mellan 8 och 15.30... Ensam?