webForumDet fria alternativet

Bra exempel på epost-adress

Webbhotell & domäner

6 svar · 612 visningar · startad av moriax

Medlem sedan mars 20067 inlägg
Frågan#1

Nu har jag skaffat mig en egen domän av typen förnamnefternamn.se, men kan någon ge exempel på vilken epost adress man ska ha till en sådan domän?

Jag tycker förnamn@förnamnefternamn.se ser fånigt ut, eller? Ska man ha typ <home@förnamnefternamn.se> eller vad? Ja, ni ser, jag är helt lost! Hjälp mig!! :q

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

jag vet inte heller vilket som är rätt.
Inget är väl rätt eller fel.

vad handlar sidan om, du kanske ska ha flera för olika ändamål.

Medlem sedan mars 20067 inlägg

Kul, en till från Kalmar. Bor själv i Lindsdal.
Du har ju samma typ av hemsida som mig. Dock använder du dig av e-post formulär. Har funderat på det med. Är det några fördelar? Är lite rädd att det finns spindlar därute som sopar genom hemsidor på jakt efter epost adresser att spamma till. Jag som valt att lägga ut min vet inte såhär i efterhand om det verkligen var en bra idé. Har sett andra som väljer att skriva ut typ: (at) istället för @ i adresser. Antar att det har i syfte att lura eventuella spindlar. Men jag vet inte.

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

moriax sa:

Kul, en till från Kalmar. Bor själv i Lindsdal.

själv är jag uppvuxen i Lindsdal men bor långt där ifrån just nu.

moriax sa:

Du har ju samma typ av hemsida som mig. Dock använder du dig av e-post formulär. Har funderat på det med. Är det några fördelar? Är lite rädd att det finns spindlar därute som sopar genom hemsidor på jakt efter epost adresser att spamma till. Jag som valt att lägga ut min vet inte såhär i efterhand om det verkligen var en bra idé. Har sett andra som väljer att skriva ut typ: (at) istället för @ i adresser. Antar att det har i syfte att lura eventuella spindlar. Men jag vet inte.

E-post formulär är väl bra, men du måste ha en address som du skickar ifrån åtminstone, och det blir ditt "ansikte" utåt.

Spindlar är förjävliga, de har inte hittat mig ännu men det kommer nog. Det finns enkla alternativ att stoppa dem, finns flera trådar här i webforum om det...
Denna t.ex

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg
Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

info är väl standardadressen man brukar köra...

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Erik Juhlin skrev:

info är väl standardadressen man brukar köra...

Info skulle jag föredra, även om inte det heller känns så jätte kul.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)