webForumDet fria alternativet

Gdrive

Program & appar

4 svar · 449 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Hej på er :)

Läste på IDG tror jag det var att Google håller på med tjänst för lagring av filer som ska heta Gdrive och tydligen (om uppgifterna stämmer) erbjuda i princip obegränsat utrymme. Fast just den delen är man ju lite tveksam till.

Det är ju hur som helst bra nyheter speciellt som jag iallafall behöver en lagringsplats som man kommer åt var man än är.

Tyvärr är det ju inte in klart ännu men Gmail finns och där har man ju 2 gb utrymme som bara ligger och väntar +100 inbjudningar som jag kan skicka till mig själv och alltså få 200 gb utrymme om jag behöver.

Har sett att det finns program som lägger till sig som diskar på datorn så man slipper sitta och maila alla filer, t.ex. http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

Vad jag tänkte höra mer er är om ni anävnder er utav denna möjlighet, eller vad ni har för alternativ annars och om ni vet fler program för detta?

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

använder det programmmet.
och är hur bra som helst.
Två gig för att flytta lite filer räcker riktigt länge.

Medlem sedan aug. 2003215 inlägg

Nån som vet om man kan installera det på ett usb minne så att man kan komma åt utrymmet från vilken dator man vill?

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

tror inte det.
kanske går men jag tror mycket av infon stannar kvar i datorns minne.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Filerna är ju fortfarade lagrade på din gmail så du kommer ju iallafall åt dem var du än är.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)