Vad ska du använda den till?
Jag letar efter en sida som säljer bärbara datorer till bra priser. Någon som kanske eventuellt har något speciellt bärbart att rekommendera?
15 svar · 2 546 visningar · startad av kajus
Jag letar efter en sida som säljer bärbara datorer till bra priser. Någon som kanske eventuellt har något speciellt bärbart att rekommendera?
Vad ska du använda den till?
Beroende på vad du ska ha den till... men jag rekommenderar d400, har en c400 själv som jag är nöjd med (föregångaren), prioriterar mobilitet.
Jag köpte min nya Acer på www.dustinhome.se! Funkade jävligt bra och jag är jävligt nöjd!
Lånar din tråd lite då jag har ungefär samma "problem".
Skulle behöva en liten smidig bärbar för enklare arbeten (surfa, skriva i princip) Vill ha en liten smidig dator som en Dell Latitude LS t.ex.
Har kollat runt lite på nätet och hittat en del annonser på bagagnade på runt 500mhz, ~12 gb och ~256mb ram. Dessa brukar ligga på runt 2000 kr. Är de värda det eller ska jag kolla på nått annat tycker ni?
Vill inte ha en ny då jag inte har ekonomi för det just nu och inte behöver en värsting. Smidighet prioriteras då jag kommer använda den mycket i bilen och på resande fot. Den ska alltså att vara ett kompliment till min stationära inte en ersättning.
Beg. bärbar skulle jag aldrig ge mig på.
Förvänta er inga roliga stunder med dell :x
https://www.prisjakt.nu - Hitta en bärbar du vill ha, sen kollar du var man hittar den billigast ;)
Tengblad: vad har du för dåliga erfarenheter av dell? Har hört bra från andra. Håller på att leta efter någon och dell verkade vara bra alternativ. De är lätt att få till en konfiguration som passar en själv. Bör man avvakta lite tills det kommer mer dubbelkärniga processorer till bärbara? Den jag tittade på hette något med M20. Ligger bland de dyrare, tror min konfiguration kostade ca 20 000 exkl moms. Fast då var det med dubbla batterier och 4 års olycksförsäkring.
http://www.inrego.se
Säljer beggade som dom fixat till.
Med 1år garanti.
Samma garanti som iallaandra affärer.
Poffe skrev:
Vill inte ha en ny då jag inte har ekonomi för det just nu och inte behöver en värsting. Smidighet prioriteras då jag kommer använda den mycket i bilen och på resande fot. Den ska alltså att vara ett kompliment till min stationära inte en ersättning.
Om du köper en begagnad laptop får du nästan räkna med att batteriet är dåligt, dvs. var redo att lägga på kostnaden för ett nytt sådant.
The_Hulk skrev:
Tengblad: vad har du för dåliga erfarenheter av dell? Har hört bra från andra. Håller på att leta efter någon och dell verkade vara bra alternativ. De är lätt att få till en konfiguration som passar en själv. Bör man avvakta lite tills det kommer mer dubbelkärniga processorer till bärbara? Den jag tittade på hette något med M20. Ligger bland de dyrare, tror min konfiguration kostade ca 20 000 exkl moms. Fast då var det med dubbla batterier och 4 års olycksförsäkring.
Datorerna i sig är det inget fel på, snarare dell som företag
Jag skulle vilja ha en liten och lätt - bärbar, högst 15". Samtidigt vill jag ha en med mycket ramminne, minst 1024 mb. Jag skall mest ha den till program och brukar använda mig av många olika program samtidigt.
Varför har ingen tagit upp https://www.alienware.com? Eller skulle det inte vara värsting och dyrt?
Hehe, näe, men de har en del ganska vettiga priser på standardkonfigurationerna, om du nu skall spela spel med den (vilket jag inte hoppas, för isf är en stationär bra mycket bättre).
Ang. Dell så har jag hört många klaga på att de har bra komponenter som är dåligt matchade vilket resulterar i kraftig underprestation, men detta gäller främst stationärt. Bärbart skall funka bra enligt de jag hört, och inte heller har jag hört något ont om Dell, vilket dock verkar variera...
Någon som kan rekommendera en laptop som är liten och nätt (<15 tum) som har minst 1024 i ram. Är ingen expert på datorer men om man sysslar med många olika program på datorn samtidigt så är det väl ramminnet som får det att flyta någorlunda, eller?
Kollade lite på jmeab.se och pcoffice.org. Kan detta vara något? Någon som har erfarenheter av dem?