webForumDet fria alternativet

Flytta .nu-domän till namecheap?

Webbhotell & domäner

6 svar · 643 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Tjo!

Från början så registrerade jag en .nu-adress via loopia. Sedan fick jag för mig att jag skulle sköta den via nunames ändå, vilket kostade 100 spänn extra. Smart gjort hehe. Fast jag betalar fortfarande årsavgift till loopia antar jag.

Nu funderar jag på om jag kan flytta den till namecheap där jag har mina andra domäner...

Hur går man tillväga och kostar det något?
Domänen ska förnyas relativt snart så jag tänkte att jag kanske kunde göra det därifrån.

När jag testade transfer domain på namecheap så fick jag upp följande trots att jag fyllde i rätt "domän.nu":

domän.nu cannot be transferred
The domain name seem to invalid or the TLD is not supported. Please make sure you entered the domain name properly and don't add www. in front of the domain name.

Nåt som jag har missat?

Taxi!

Medlem sedan dec. 2001144 inlägg

namecheap stöder inte .nu domäner vad jag vet... om dom nyligen inte sagt, hokuspokus.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Marckus skrev:

namecheap stöder inte .nu domäner vad jag vet... om dom nyligen inte sagt, hokuspokus.

Ähum, när jag reggade tsok.nu för 2 år sedan gick det utmärkt att göra det via namecheap. .nu finns fortfarande kvar i deras prislista, så nog stödjer de den toppdomänen alltid.

Medlem sedan dec. 2001144 inlägg

oh fan, aldrig stött på det när jag rotat runt men men, inte ofta man använder .nu direkt heller.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

.nu är bara onödigt dyrt...

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Man kan endast nyregistrera nu-domäner på Namecheap, inte flytta dem dit.

Namecheaps information skrev:

You can only transfer .com, .net, .org, .info, .biz, .us, .cc, .cn, .com.cn, .net.cn and .org.cn domains at this time.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Allright! Tack för infon.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)