webForumDet fria alternativet

Straffa Blocket.se

Webbhotell & domäner

30 svar · 2 249 visningar · startad av puritan

Medlem sedan maj 200567 inlägg
Frågan#1

Kolla in
https://www.joogle.se

Gratis, snygg och funktionell!

Hoppas folk börjar använda den så vi blir av med Blocket.se avgifter...

Kolla in den!

MvH
Puritan

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Sniff sniff. I smell a lawsuit.

Jasså varför då?

Från Google då?

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Fan vilken skabbig sida!

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Ja det var ingen höjdare, förstår dock inte varför det riskerar bli en lawsuit?

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

I need another jojo, mum, can we go to joggle after school - det var det första jag tänkte på när jag såg namnet, därefter "google". - "Renommésnyltning maximus" är den tekniska termen.

....

Får man fråga, eftersom ni verkar kunna det så bra...

Kan ni visa en bättre sida för försäljning?
Vad gör den dålig/skabbig?

Om den är så skabbig/dålig föreslår jag att ni skapar en ny bättre som funkar bättre då Blocket.se gör typ 100 miljoner om årete så där har ni ju pengar att tjäna.

mvh
Puritan

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

http://www.haftet.se/ är ganska lik blocket till utsendet.

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Allså den känns oseriös framför allt på framsidan.
Loggan ser riktigt hemsk ut! Känns väldigt rörigt, sen så funderar jag på varför du har gjort den så lik blocket? Skulle kunna fixa till sidan om du är villig att betala en mindre summa..

OBS!!!!

Denna är inte min, jag har inte gjort denna!

mvh
Puritan

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Caféet!

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

puritan skrev:

Om den är så skabbig/dålig föreslår jag att ni skapar en ny bättre som funkar bättre då Blocket.se gör typ 100 miljoner om årete så där har ni ju pengar att tjäna.

Att skapa en likadan plattform som blocket är nog inga problem. Det som däremot tjänar pengar är just namnet, blocket.se. Och att skapa ett sådant varumärke är inte det lättaste.

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Ja den där hoppas jag går i graven snabbare än snabbast. Ordet "skabbig" har redan nämnts och det är väl igentligen bara förnamnet.
Utseendemässigt är den väl sissodär, det kan duga (bortsett från loggan och annonserna som är totalkorkat placerade), dock är mycket väldigt likt Blocket.se.
Men vad jag kan se så finns det ingen seriöst information om företaget (eller ynglingen) som ligger bakom sidan. Vem handhar igentligen mina personuppgifter inklusive personnumret?

Men 147 annonser jämnfört med etablerade Blocket.ses 311.796 annonser och kollen på vem som handhar mina privataste uppgifter gör att jag hellre väljer att betala för att få kvalité utav annonseringen.

Sharkie, men kära nån tror du blocket började med 300000 annonser?

Internet är bättre med gratis tjänster och reklam som inkomst men det kanske bara är min åsikt...

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

För att inte vara din sida så tar du väldigt hårt på kritiken.

Det finns redan annonssidor som är gratis, populära, snyggare, och har fler funktioner. Varför skulle jag då använda den där sidan?

Nej du behöver absolut inte använda denna, jag ahr bara inte sett de andra som är gratis fick ju ett förslag från en så då tänker jag börja använda den, ville snarare pusha för att använda de som är gratis....

Men men alla har ju sin åsikt....

MvH
Puritan

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Tror nog att det är din i allafall...

ok, men det finns väl nån logga för från den som har gjort den eller?

Du jag är student via Uppsala Universitet och har verkligen inte tid att bygga nått vid sidan om, men kul att du har fantasi.

https://www.robocup.it.uu.se/magne pysslar jag med.

Mvh
Puritan

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

puritan skrev:

Du jag är student via Uppsala Universitet och har verkligen inte tid att bygga nått vid sidan om, men kul att du har fantasi.
https://www.robocup.it.uu.se/magne pysslar jag med.

Ot: Det är ni som alltid brukar springa omkring som en stor grupp utanför foobar på polax. :)

Heheheh
Nej men däremot har vi vår semesterort i rummet bredvid...

:)

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)