Söker ett webbhotell som ger mig möjlighet att utnyttja Apache 2 (mitt nuvarande svarade typ "nej tyvärr, det är för få som frågar efter det för att vi skall tillhandahålla det")...
Någon som har något bra förslag på lager ? (kollar man i diverse guider anges inte version av Apache, och jag hoppas slippa kontakta "alla kända" själv :) )
Jag undersöker möjligheten att köra en statiskt genererad flerspråkig site som också levererar sidor på varje språk i flera olika format (med olika mime-typer).
Jag är kanske främst ute efter köra Multiviews (med mod_negotiation + mod_mime) och dess olika parametrar (via .htaccess så långt det är möjligt ;) ), men jag behöver också ha "bra möjligheter" att konfigurera mod_rewrite i .htaccess
Apache 1:an saknar ju t.ex. en del när det gäller t.ex. fallback/prioritetshantering för språk har jag märkt den hårda vägen :)
Ingår Apache2:an som default i alla era Linuxpaket, eller är det specialare/tillägg ?
Vi har idagsläget en linuxserver som kunder placeras på och apache 2 ingår vare sig man vill det eller inte :)
Släng gärna iväg ett mail till info@... om du har fler frågor.