webForumDet fria alternativet

serverfel?

Webbservrar

8 svar · 482 visningar · startad av Lasse H

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Frågan#1

Jag fattar inte vad som är fel.
Har Telia bredbandsabonemang och genom det tillgång till plats för hemsidor på deras server.
Helt plötsligt kan jag inte uppdatera sidorna.
Användet ftp åtkomst i dreamweaver.
Där ser det ju okej ut men sidan uppdateras inte hur jag än försöker.
Raderade också hela sidan på servern och enligt dreamweaver så togs filerna bort.
Ändå ligger sidan kvar om man kollar i explorer.
Hur i h-e kan den ligga kvar fast jag raderar den?

Fattar nu ingenting måste jafg erkänna!!!!!! :q

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

Om du ger url så kan ju vi kolla om vi ser den, det kanske skulle kunna vara nåt cache spökeri ?

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Klurigt att säga, det kan ju vara tillfälliga problem med FTP-kopplingen. Har du kollat med Telia?

Jag skulle kontrollera att det verkligen finns utrymme kvar på servern. Ibland kan FTP-servrar bete sig underligt när du har gått över din gräns för kontot.

Att sidan ligger kvar i Utforskaren är väl ganska naturligt. Det är ju lokalt på din dator. Du skrev ju att du tog bort filerna från servern. Om du använder IE istället och går till din hemsida, finns sidan kvar då? Testa att tömma cachen och se om det går bättre.

Ja. det här beror inte på min dator det blir samma sak på jobbet också.
Ej heller är det för trångt om plats på långa vägar.
Har en .se domän och när jag skriver den adressen i IE i adressfältet kommer sidan ju fram.
Likaså om jag skriver i Url:en som .se adressen pekar på.
Jag kan radera sidan på servern via dreamweaver ändå ligger den kvar på nätet.
Har tom testat att radera den lägga in ett helt annat dokument radera det dokumentet lokalt i rotmappen och hämta hem det igen från severn.
Och hela tiden visas den gamla sidan i IE och förstås i FF också.
Måste ju vara Telias server som strular men dom har väl ingen support förrän i morgon.
Får väl ge mig till tåls till dess kanske.......:-)

Samma problem har jag med minst två av mina sammanlagt fem platser på deras server.
De andra tre har jag inte testat än.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag hade kontakt med Telia i dag i ett annat ärende. I början av den långa proceduren via den automatiska hjälpen, innan man kommer fram till en människa, nämndes att det var problem med att uppdatera hemsidorna och att felsökning pågick.

Brantis skrev:

Jag hade kontakt med Telia i dag i ett annat ärende. I början av den långa proceduren via den automatiska hjälpen, innan man kommer fram till en människa, nämndes att det var problem med att uppdatera hemsidorna och att felsökning pågick.

Bra, då är det förhoppningsvis snart åtgärdat..... :)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Har för mig att jag sett en liknande tråd för några månader sedan, då släpade FTP-förändringarna efter ett par timmar. Kommer inte ihåg om det var Telia det gällde då, tyvärr..

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

jonnyz skrev:

Har för mig att jag sett en liknande tråd för några månader sedan, då släpade FTP-förändringarna efter ett par timmar. Kommer inte ihåg om det var Telia det gällde då, tyvärr..

Det var felia, kommer ihåg att jag svarade i den tråden.

Nu funkar det som det ska igen...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)