webForumDet fria alternativet

CMS i ASP/.NET med Access

ASP

4 svar · 601 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Hej

Söker efter ett CMS som är skrivet i ASP eller möjligen .NET och som kan använda en access databas.

Anledningen är att jag inte har lust att betala massa extra för någon annan databas och access kommer räcka till det jag ska använda det till.

Så har ni några tips på bra stabila system? Har kollat på DotNETNuke och det verkar vara riktigt bra men får inte fram om man kan använda access. Hittade en artikel där de skrev om att det skulel komma men inget om har har kommit elle rinte.

Alla tips är välkomna förutom att skriva ett eget, är för lat för det just nu ;)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Det bör finnas några som jobbar mot mySql. Det ger högre prestanda och tillgänglighet än Access.

Annars kan du alltid provköra DotNetNuke mot en accessdatbas - det kan möjligen fungera i och med att Access och SQLServer fungerar på liknande sätt när du programmerar mot dem; även om det också finns milsvida skillnader.

Grejen var ju att jag bara har tillgång till access, skulle inte varit så snabb att nappa på loopias erbjudande de hade för några månader sen ;) Har ingen lust att betala 112,50 kr i startavgift + 32,50 kr / mån för mysql... Riktigt snålt av dem måste jag säga.

Vette fan om det funkar att bara koppla den mot en access istället för mssql när det gäller lagrade procedurer osv..

Nån som vet lite mer eller har tips på nått annat system med access eller iallafall möjlighet till access?

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Tråden delad!
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=138400

Josef, Moderator

Då jag inte fått dotnetnuke att fungera så efterlyser jag åter igen en cms i asp/access :)

Ös på med förslag ;)

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
152 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)