DDjTransaMedlem sedan dec. 200512 inlägg Visst kommer jag ha några låtar på sidan, 500 unika besökare/mån kommer det nog vara i början men sen så ökar det förhoppningsvis.
Flöjten sa sig vara från https://www.swehotell.se (dum som jag var så kollade jag inte upp adressen förens han skickade ett mail från ett hotmail-konto). Domänen är ledig...
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggweb10 fungerar i alla fall fint för ett av mina projekt...
en kompis skaffade B-One, upptäckte att det inte fungerade till det han ville och ha och bytte till web10 så jag har färsk erfarenhet av dem båda...
Det verkar som att B-one klarar sig bra så länge man inte vill göra en ASP sida. web10 däremot fungerar klanaderfritt. Lite skumma användarnamn och så men annars är allt okej...
lilja skrev:
web10 fungerar i alla fall fint för ett av mina projekt...
en kompis skaffade B-One, upptäckte att det inte fungerade till det han ville och ha och bytte till web10 så jag har färsk erfarenhet av dem båda...
Det verkar som att B-one klarar sig bra så länge man inte vill göra en ASP sida. web10 däremot fungerar klanaderfritt. Lite skumma användarnamn och så men annars är allt okej...
jag har aldrig testat asp utan håller på att lära mig php och det fungerar fint.
så b-one kan rekomenderas.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggt.ex. vissa komponenter som enligt manualen i B-Ones falska ASP motor ska fungera finns ej. Droppen var när den inte stödde svensk formattering. Det närmsta man kunde komma var tysk formattering...
Eller inte riktigt sann, jag gjorde en sida baserad på annonser för att gå runt. adrotator fungerade inte och då jag inte ville göra en egen komponent eller drömma om vilka komponenter som inte fungerar i framtiden (fast de ska göra det enligt manualen).
Dessutom så är personalen på B-One inte att leka med :(
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggKommentar angående web10-snacket ovan. Man kan välja om man vill ligga på en Windows- eller Linuxserver. Tar man Windows får man ASP, tar man Linux får man PHP... jag tycker web10 är underbart, nu när dom dessutom höjt utrymmet till 1 Gb (!) då är det ju riktigt finfint, håller på å försöka värva en kompis som ska byta upp sig från gratis-kör till riktiga grejjer... :)
blåjeansMedlem sedan sep. 2005849 inlägglilja:
Har du mycket bilder eller liknande på ditt "projekt"? Jag funderar på web10 men jag vill ju inte att det ska strula till sig på nåt sätt, jag vill gärna ha en del bilder på sidan... vad tror ni?
Men om man får 1Gb så måste man väl för iallsindar få använda sig av den? :q
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggJag har inte särskillt mycket bilder på sidan men efterssom det är ett lågbudgethotell så skulle jag inte bli förvånda om dina bilder så småningom börjar ta upp för stor bandbredd enligt dem...
Testa att läsa licensavtal och liknande för att se om det står något eller ännu bättre, fråga deras support. Om du nu inte skulle få ha och du ändå reggar ett hotell så är det inte några stora summor det handlar om heller.
Utan att ha kollat upp något säger jag som du, man måste väl få använda sig av utrymmet :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
richardjoha skrev:
så b-one kan rekomenderas.
b-one tillater inte mp3:or.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägghaha, ännu en dålig grej... Jag har inte letat länge men står det över huvud taget på deras hemsida att de ej gör det??
DecibelMedlem sedan jan. 2003737 inlägg
lilja skrev:
haha, ännu en dålig grej... Jag har inte letat länge men står det över huvud taget på deras hemsida att de ej gör det??
I den form att dom inte tillåter att saker laddas ner.
JjonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Om 15 kr/mån inkl moms för ett webbhotell är för dyrt (webbhosting.nu) vore det bra om trådskaparen informerade om sin budget och sina krav på utrymme. Allt som framgått hitills är att det ska finnas stöd för php.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggMan skulle kanske kunna tänka sig att trådskaparen i sådana fall själv installerar Apache, PHP och MySQL på sin hemdator och då alltid har den uppkopplad för att använda som en egen webbserver...
DDjTransaMedlem sedan dec. 200512 inlägg
jonnyz skrev:
Om 15 kr/mån inkl moms för ett webbhotell är för dyrt (webbhosting.nu) vore det bra om trådskaparen informerade om sin budget och sina krav på utrymme. Allt som framgått hitills är att det ska finnas stöd för php.
15:-/mån är inte för dyrt utan det som är dyrt är att dom tar 45:-/mån för 150 MB (420:-/år) när man på Manufrog får 350 MB (100/år) och på Proinet 400MB (200:-/år). Eftersom jag tog dom två som exempel i första inlägget så trodde jag att det gick fram att jag letar webbhotell som erbjuder runt samma mängd utrymme och trafik...och så speciferade jag 200:-/år som max!
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggweb10.se
- 1GB utrymme
- 9kr i månaden
AAnton_LMedlem sedan mars 200584 inlägg Grejen är den att man får ju vad man betalar för, och för 200 per år, så får du troligen ett oseriöst webbhotell utan suport och usel uptime (enligt internet worlds tester iaf)
Sedan finns det ju självklart undantag. Men om sidan ska ge dig jobb? Är det då inte en ganska viktig det i marknadsföringen, som kanske är värt att satsa en 1000-lapp per år på?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggMånga förutfattade meningar om lågprishotell här. Mitt kostar 9 kr/mån och jag har inte haft några som helst problem med det, har varit nere 2 ggr på ett år typ... supporten vet jag inte så mycket om, det som fanns på nätet var tillräckligt för mig...
lilja skrev:
web10.se
- 1GB utrymme
- 9kr i månaden
Jag är fortfarande inte intresserad av webbhotell som erbjuder "fri" trafik ;)
Sedan undrar jag hur du kan säga att dom är bra när det på din sida står att du använder Loopia ?
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggJo för att:
- Jag är beredd att betala mer än dig per år
- När jag skaffade dem hade de fått finfina betyg (sveriges bästa webbhotell enligt internetworld)
- När jag skaffade webbhotell hade de erbjudande om halva priset på ett års webhotell
Jag har själv testat web10 nyligen och de fungerar utmärkt! Visst, de skriver fri trafik men jag har inte hört någon som åkt på att få betala mer eller blivit utslänga därifrån som hos B-One. SÅ vad har du emot fri trafik?
Varför är de sämmre än ett webbhotell som har max 3GB trafik? Jag menar, om du överskrider gränsen så får du ju betala i vilket fall som hellst alternativt byta webbhotell. Eller hur? Dessutom så har jag inte hört att web10 misskött sig. Talar vi om B-One är det en helt annan historia...
lilja skrev:
Jag har själv testat web10 nyligen och de fungerar utmärkt!
Hur kommer det sig att du har gått över till Loopia om det nu fungerar så bra ;) ?
Skit samma, jag kommer ändå inte ta ett webbhotell som säger sig ha fri trafik för fri trafik existerar inte!
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggDet känns som om DjTransa har lite överläge i diskussionen. Om folk säger Fri Trafik! Varför inte testa istället för att klandra?
Vad är din mening med inlägget egentligen!