webForumDet fria alternativet

Byta webhotell

Webbhotell & domäner

5 svar · 536 visningar · startad av kris

Medlem sedan sep. 200278 inlägg
Frågan#1

Använder idag neureal.com som webhotell men tycker att det har blivit lite segt på sista tiden, och har ganska ofta problem med att sidorna inte hitta osv. Eftersom de flesta siter jag har vänder sig till svenska personer, så skulle det kanske vara smart att skaffa ett svenskt webhotell nu.

Grejjen är den att jag för tillfället har ungefär 10 domäner, 1Gb utrymme, massvis med e-postadresser samt PHP/Mysql. Finns det någon svenskt webhotell som skulle kunna erbjuda detta till ett vettigt pris? Just nu betalar jag ungefär 200 kronor i månaden.

/kris

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

https://www.aleborg.se?
Den klassiska webbhotellet som ofta dyker upp som förslag... ;)

Tackar! Ska kolla det.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag har själv kollat upp med Aleborg ifall de har några konton som erbjuder 1GB lagring. Så här svarade supporten:

Tyvärr blir det dyrt med att lägga till utrymme till ett webbkonto, det jag kan rekommendera dig är att ta en titt på våra återförsäljarkonton, vi tar normalt 0.6 kr/ån per MB för slutkunder, för åf ingår 512 MB och därefter räknar vårt system ut det du använder utöver det, så du betalar enbart för det som faktiskt används. ÅF betalar 0,09 kr/mån per MB.

Har bytt till aleborg nu. Kom på att 750mb räcker för mig. Är ruskigt nöjd än så länge, supporten har varit toppen, och nu går allting så snabbt som man vill att det ska göra.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

kris skrev:

10 domäner, 1Gb utrymme, massvis med e-postadresser samt PHP/Mysql. vettigt pris?

Det låter som web10 kunde vara nåt :)
http://www.web10.se/

Fast det är ju kanske inget om har ganska höga krav. Sedan har du ju redan bytt, men ändå :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)